Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rockstar med Nfu Oh 51

Publicerad 2010-07-07 22:52:24 i Naglar - flakes,



Nfu Oh är ju på tapeten igen i och med Nail Mail som har Nfu Oh som månadens lack. Skynda att bli medlemmar om ni inte redan är det. Jag är stolt medlem (nummer 2!) och har fått många fina lack genom Nail Mail. Mina flakes köpte jag dock till stor del innan Nail Mail hade Nfu Oh första gången. Jag tror de flesta finns på bild i bloggen, precis som flera foil-lack, flera gröna lack och alla fall tre olika hololack. Ni som vill se swatcher kan alltså hitta lite i min blogg.


Det här är Nfu Oh #51 över L.A.Girls Rock Star "Rockstar". Rockstar är ett svart lack som, enligt mig, är snyggare utan flakes. Jag är dock inte den största flake-fanatikern. Det är kul ibland men oftast tröttnar jag oerhört snabbt. Det jag är lite måttligt road av när det gäller Nfu Oh är att det flesta av flakesen stöter i grönt i vissa ljus. Som detta. Det är annars de röda nyanserna som dominerar i 51:an. Jag hade föredragit att man inte haft de gröna skiftningarna i just detta. Vad tycker ni?

Och vad är då Nail Mail? Jo, det är en prenumerationstjänst på nagellack som ni återfinner här: www.nailmail.se. Jag vet att många andra bloggare har rabattkoder i och med sina namn, säkert jag och Emma också men jag vet faktiskt inte hur det är för oss. Borde funka... Annars kan ni få rabatt genom Claws in Color och Nailtastic alla fall. Nå, är ni inresserade av lite udda lackmärken, som t.ex DelSol som var förra månaden eller Barielle, lack som inte kan köpas i Sverige, kan Nail Mail vara lite spännande. Dessutom finns inget köptvång och man är automatiskt avbokad för köp varje månad, så man måste aktivt välja att få lacken, något jag uppskattar.
Jag har inte bestämt mig än om jag ska ha fler Nfu Oh. Just nu lutar det åt att jag inte ska det. Har ni inga tycker jag ni ska satsa på ett par flakelack alla fall. De är roliga att ha. Hololacken har bra effekt men är fruktansvärda att måla med. Jag gillar dem alla fall eftersom de verkligen ger valuta i regnbågar för varje krona och varje penseldrag. En bra ridgefiller är dock bra att ha under dem.

Är ni medlemmar i Nail Mail? Ska ni ha Nfu Oh-lack? Några förslag på lack jag borde skaffa som inte är flake eller gröna? ;D

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-08 09:16:21

Jag är inte medlem i NailMail, har inte tid att läsa igenom hur medlemskapet funkar...Upplys mig nån;))

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-08 09:30:59

Jag är verkligen förtjust i flakeslacken. Men ibland kan det gå lååång, lång tid mellan gångerna då jag använder dem. I solen tycker jag de är underbara. Kanske är det onödigt av mig att beställa så många fler lack...men jag kan inte låta bli. Nu ska jag gå igenom dina inlägg :). Är lite sugen på ett jellylack. Ett mörkt grönt men det finns två liknande och jag kan banne mig inte välja. 568 och 569 eller något sådant.

Postat av: liloo
Publicerad 2010-07-08 09:50:22

this polish is amazing :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-08 10:19:48

Aila! Man registrerar sig, utan köptvång, och de månader man vill ha lack går man in på sin medlemssida, bockar i Ja-tack-rutan och väljer vilka lack man vill ha. Mycket enkelt.



Pamsan! Flakesen är ju så lika varandra, alltså Nfu Ohs. Det är lite synd. Man behöver typ fyra, det blå, det lila, det gröna och ett orange... :D

Jag har inga jellylack från Nfu Oh. Jag är inte förtjust i jellylack över lag då VNL-problematiken stör mig.



Liloo! Yes, it is pretty in the pictures. IRL I am not as impressed.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-08 13:56:37

Jaha, där ser man, piece of cake...trodde det var mycket krångligare än så...;))!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-07-08 19:11:56

Alla befintliga medlemmar har rabattkod! Kolla längst ner på din senaste faktura så kan du läsa hur det fungerar.

Men anger man ditt eller Emmas namn (eller sminkans blogg) får man 10% rabatt på sitt första paket. Du får 10% per värvad medlem per månad, upp till 100% en månad = gratis paket. Oavsett hur många lack du köper den månaden alltså.

Så värva på! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela