Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Revlon Aqua Blast

Publicerad 2010-07-21 22:11:36 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Här kommer en NOTD som jag egentligen lovade Sminkan redan förra sommaren. Det blev dock aldrig av att jag bar lacket då, men bättre sent än aldrig, så i sommar har jag faktiskt burit det, trots att jag bara kan lacka naglarna på helgerna nu eftersom jag jobbar på sjukhus.

Jag tror att det här eventuellt kan vara det allra äldsta lacket i min samling . Jag köpte det när Revlon fortfarande såldes i Sverige och jag tippar på att jag var runt 15 år gammal, så en sisådär 10 år har det på nacken. Jag tror att jag betalade strax under 100-lappen för det här lacket, vilket jag då tyckte var massor. Men det är ju ett ljuvligt lack, så jag kunde inte stå emot. 10 år senare tycker jag fortfarande att det är ett väldigt vackert lack och det är dessutom fortfarande bra att måla med, så med facit i handen tycker jag att det var värt pengarna. Två lager har jag här samt över och underlack från Nubar. Vad säger ni, är det inte en ljuvlig sommarfärg?

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-22 00:23:35

Jättesnygg sommarfärg :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-22 08:40:22

Verkligen fint! Färgen är underbar!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-22 09:50:49

Det är jättefint. Helt otroligt att ett så gammalt lack fortfarande funkar. Undras om lack man tillverkar idag håller lika länge. Spännande att se....

Postat av: Maria
Publicerad 2010-07-22 09:54:47

oh så fint! :) Här i Finland kan man fortfarande köpa Revlon, men butikerna verkar inte vara så pigga på att ta in deras nyheter..

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-22 11:15:36

Härlig sommarfärg;)!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-22 11:42:51

Det är nog mer inne nu än då och helt underbart är det!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-07-22 12:36:50

Hallå, hallå!



En fråga, nästan helt off topic: Vore det för mycket att be om ett blogginlägg där CG-lacken Short&Sassy och Branding Iron jämförs? Jag har ett S&S, och behöver inte två, menar jag .. :s Jag har kollat runt på nätet i två dagar, men inte blivit 100 % klok.



Många kramar!

Postat av: MonicaHansen
Publicerad 2010-07-22 15:48:44

Snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-22 17:31:43

Mmm! En underbar färg! Het i min smak! Tur att lack är bestående och inte åldras på något nämnvärt sätt. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-25 22:45:10

Zizzie: Precis:)



Kerstin: det tycker jag med:)



Sminkjante: Oh ja, visst är det. Har också funderat på det. kan tänka mig att mer miljövänliga lack har sämre hållbarhet tyvärr...



Maria: det är ljuvligt! Vad kul att man kan köpa, men trist om de inte uppdaterar sortimentet...



Aila: japp:)



Ninni: haha, du har så rätt:)



Miss Pussy: Hmm, alltså de är inte ett skit lika så ser inte riktigt medninge med det. Branding Iron är varmt brunröd, short & sassy är kallt vinröd, mkt lilarosa i tonen. Sen är jag ju inte bäst i världen på lackjämförelser tyvärr, tycker det är vanvettigt trist att göra.

Kram



Monicahansen: Mycket:)



Sminkan: Du skulle helt klart gilla det här. Ja, det är helt fantastiskt. Fast jag har iofs ögonskuggor som är lika gamla och som uppför sig klanderfritt:)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-27 21:52:35

Oh, vilken skönhet! Älskar lack i den här färggruppen och hade hemskt gärna lagt vantarna på detta också :)



Haha, har hört så många förvånas över att det finns de som samlar på nagellack, eftersom de tror att de blir dåliga och måste kastas efter 1-2 år ;D Detta blir ytterligare ett exempel som kan knäppa dem på näsan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-28 21:15:44

Sofoia: haha, du har så rätt:) nagellack kan man ha länge!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela