Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Purple Chopper

Publicerad 2010-07-02 11:53:22 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Nu har det blivit en del nagellack igen, lade precis ut ännu ett av DelSol-lacken, ett rosa/lila. Det måste ju matchas med en lila ögonskugga! Fast i ärlighetens namn så har jag gått vidare med lacken. Jag har dels provat ännu ett DelSol, det värsta  hittills, och dels det lack jag bär nu, ett av de vackraste lila som finns, Stella från China Glaze. Jag matchar alltså men inte det lack jag precis lade ut på bloggen. :D

En enkel makeup är det idag. En lila alltså, där en enda ögonskugga får spela hela huvudrollen utan egentlig uppbackning från något annat. Det är Brite Birdskuggan Purple Chopper från Sanna's Choice-paletten.

Grunden är GOSH-stiftskuggan och på den ligger den lila skuggan på hela ögonlocket. Highlightern är Cream Cat, också den är från Brite Bird, så klart! Lite svart kajal i fransrötterna och så var det klart. Väldigt enkelt men ganska trevligt.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-02 13:03:06

Otroligt läcker lila färg, påminner precis om Neo Universe från Fyrinnae. Har du jämfört dem?

Postat av: Kestin
Publicerad 2010-07-02 13:16:05

Supersnyggt! Jag är extremt sugen på Sanna's Choice-paletten!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-02 13:18:40

Vilken otroligt vacker lila skugga! Är så imponerad av Sanna. :-)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-02 14:24:19

Du och Emma P har en utmaning i min blogg! :-)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2010-07-02 14:51:52

Sjukt snygg färg!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-02 17:08:44

Snyggt, tycker det liknar väldigt mycket MAC´s Parfait Amour!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 17:42:50

Ninni! dessvärre har jag inte den skuggan.



Kerstin! Ja, den är ljuvlig!



Nailtastic! Jag med! Och tack för utmaningen. Vi tar tag i den!



Kajsa! Ja, visst är det!



Aila! Mycket möjligt. Fn är den alla fall!



Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-02 18:34:56

Underbart! Jag har suktat efter "sannas Choice" sedan jag såg den. Nu har jag beställt den och nu är det bara att vänta:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-02 20:12:02

Vilken underbar lila!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-02 20:34:00

Åh så snyggt!!! Habegär... Fast har precis handlat på body shop och MUS:::

Postat av: Michilicious ~ Potatisbruden
Publicerad 2010-07-02 21:47:58

Åh! Gud, vilka fina skuggor! Sjukt snygg lila, vacker highlighter :D Jag är sugen på Brite Bird-skuggorna :) Jag tycker att Parfait Amour är kallare i tonen :P

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-02 21:52:49

Fantastisk lila!! Men undrar hur den blir om man inte gillar kladdiga stiftskuggor o dyl utan primer/puder?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-02 21:55:45

Hoppla vilken härlig lila! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 22:54:06

Sminkajnte! Ja, och Sanna är snabb så du har den nog på måndag! :D



Linda! Visst är den härlig!



Emma! Men snart får du lön! :D



Potatisbruden! Brite Bird är så värda at tinvestera i. Jag vet inget bättre!



CC! Det är en bra fråga. Jag har inte testat. Ska jag swatcha dem på bar hud åt dig? Jag vill inte sminka mig utan min klistriga bas för det kan jag nog inte... :D



Zizzie! Japp! Snyggaste lila någonsin!

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-03 10:54:20

Gör det :) lägg primer under..o en med bar hud.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela