Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Wandering Wine

Publicerad 2010-07-10 07:07:54 i Naglar i grönt,


Lite mer arkivlack. Gröna krämlack går det tolv på dussinet av nu för tiden. Här är ett från Orly, Wandering Wine.
Fint men absolut inte speciellt fint jämfört med alla andra. En okej grön, helt enkelt. Förmodligen därför den inte publicerats tidigare. Den är helt enkelt snygg men inte upphetsande.

Blåtonat mellanmörkt och med bra formula. Två lager täcker. Fin glans. Ändå känns det lite tråkigt. Jag ångrar inte att jag köpte det men jag är inte i extas. Orlys penslar är inte mina favoriter för de är ganska långa och böjliga men det är bättre än breda och hopplösa som t.ex OPI så jag ska inte klaga. Känns som att Orly ständigt levererar just detta. Bra och fint men inte så där så man blir andlös. Vad tycker ni?


Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-10 11:29:33

Färgen är fin. Jag har bara ett Orly lack. De har ännu inte gjort något som jag blir sugen på. Dessutom upplever jag att de är sena med nyheterna och då är man redan "mätt" från andra märken.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-10 12:09:35

Vackert! Men du har rätt, idag finns det gröna krämlack i ett överflöd. jag vågar nästan gå så långt som till att säga att marknaden känns rätt mättad vad gäller gröna lack. Håller med sminkjante för övrigt, orly kommer knappast med ngt som känns nytt och spännande.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-10 13:36:51

Sminkjante! Jag har fler än ett men färre än tio. Ett lite konstigt märke eftersom de inte lockar speciellt mycket. Men höstens lack... Mmm!



Emma! Ja, faktiskt. Om man inte hittar någon ny take på det så är det nog faktiskt så.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-07-10 22:57:04

Jag älskar Orlys formula, tycker lacken håller grymt hög kvalitet. Får erkänna att jag gillar färgen också, den ser ut att vara det jag önskade att Enchanted forest var; lite lite ljusare och på något sätt en sjysstare grön nyans. Det här skulle jag nog använda ofta!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-11 13:42:47

Makeupoholic! Ja, betydligt snyggare än Enchanted Forest, det tycker jag med. Blankt och fint är det ju också.

Postat av: adk
Publicerad 2010-07-11 23:48:19

coolt, tjejen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela