Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Moment, Wings och Eye Ka-ching

Publicerad 2010-07-11 13:49:34 i Sminkans EotD,


Lite smink ska vi väl ha idag också. Här kommer en sminkning gjord med skuggor från Brite Bird och Makeupcosmetics. Det är Moment (blå) och Wings (ljusgrön med blått skimmer) från Makeupcosmetics, Eye Ka-Ching (guld) och ShadyMermaid(mörkt tealfärgad) från Brite Bird.
Basen är GOSH Waterproof Eyeshadow Stick Love that Beige och jag började med Moment på hela ögonlocket. Eye Ka-Ching från inre vrån och ovanför det blå. Wings mellan det guldiga och det blå som brygga. Highlighter är Brite Bird Cream Cat. Penna runt hela ögat, Indigo från IsaDora. Mascara.

Jag tycker det blev en ganska trevlig sminkning. Blått är ju alltid roligt och passar på något vis att bära både sommar och vinter. Det är svalt och får en att tänka på havet eller klorstinna pooler. Det låter svalkande, tycker jag, även om jag naturligtvis sällan frekventerar vare sig sjöar, pooler eller havsbad då jag ju inte är simkunnig. :D

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2010-07-11 18:00:03

Åh vad snyggt!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-07-11 19:09:55

Den blåa är ju alldeles fantastisk! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-11 20:02:45

Lina! Tack!



Maria! Jag tycker det är superfina färger allihop!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-11 20:35:56

Åh, ljuvligt fint! Färgkombinationen påminner mycket om IsaDoras Pool Party-palett, men jag är övertygad om att skuggorna du använt är bättre =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-11 20:38:30

Gud vad du är kreativ och duktig, fast det är sommar och varmt som i en ugn! Det här var verkligen en ljuvlig sminkning, så tjusig..

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-11 21:51:23

Mmmm blått...mmm svalka :)

Jag skulle vilja bada i havet nu..det går ju fast man inte kan simma :) beror ju på var förstås, om det är långgrunt eller ej

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-11 23:34:37

Fantastiskt fint!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-07-12 10:37:27

snyggt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-12 13:34:56

Kerstin! Ja, det är alla fall bra skuggor enligt mig! Jag älskar dem! Visst är färgerna fina!



Emma! Tack! Ja, jag kämpar på. Men inte alla dagar. :D



CC! I och för sig så har du ju rätt... Nå, jag har inga planer på att trängas på någon strand alla fall. För mycket folk.



Linda! Tack!



Anonym! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela