Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Manly i koppar

Publicerad 2010-07-26 14:57:30 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Idag är en mellandag känner jag. Vädret är lite mellan grått, jag är lite halvmulen själv och jag har ägnatdagen åt att göra ingenting egentligen. Jag har swatchat lite nagellack i och för sig, mest för jag har haft tråkigt men inte velat göra något vettigt. Posten kom idag men inte med mina Zoyas. Hoppas de kommer imorgon. Inte för att jag har någon brist på nagellack direkt, men ändå.

Nå, låt oss prata smink. Att Manlypaletten har en massa färgstarka skuggor vet vi ju men den har även en del "diskreta" färger som dessa. Det är koppar, guld och så lite Polar Bear från Fyrinnae.

Jag har Sinful Colors Diamonds&Pearls är bas för skuggorna. Därefter den guldiga skuggan på hela ögonlocket och upp en bit mot näsan och inre delen av brynet. Den kopparfärgade i det yttre v:et. Polar Bear fungerar som ljust gyllene highlighter under brynet.

Peacock gel eyeliner från Indelible och kajalpennan Indigo från IsaDora ssom inliner och under ögat. Jag gillar verkligen att kombinera varma bruna toner med blågrönt!

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-26 15:16:05

Lövely!



Fråga 1.

Vilken pensel använder du till gel eyeliner?



Fråga 2.

Var beställde du Zoya;)?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-26 15:45:39

Aila! Tack! Och på fråga ett svarar jag vanlig eyelinerpensel, en sån smal liten tipp-sak, och på fråga två svarar jag eBay. :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-26 17:15:37

Jag håller med dig, kombinationen av färger är jättefin. Nu fick jag sug efter att använda Isadora kajalen Frosty Bamboo. Jag har inte använt kajal på länge.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-26 21:37:35

Sminkjante! Tack! Ja, kajal är så himla bra!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-26 22:21:58

Ja, denna kombo är verkligen ursnygg! I din sminkning här är jag extra förtjust i överångarna kring globlinjen.

Postat av: bella
Publicerad 2010-07-26 22:29:31

Åh vilken härlig kombo detta är! SUPERSNYGGT

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-26 22:45:53

Du är väldigt vacker i det här sminket. Ser fantastiskt fräscht och snyggt ut...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-27 10:06:38

Kerstin! Tack! Vilken fin kommentar!



Bella! Tack så mycket!



Emma! Tack!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-27 21:39:15

Vacker färgkombination och sminkning! Har missat Indigo, väldigt vacker färg. Ska spana på den :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela