Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila med Manly och Fairy Dust

Publicerad 2010-07-03 19:05:03 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Ja, det önskas ju lila tema här på bloggen och även om jag inte är redo för det så kan jag väl fixa en lila sminkning alla fall. Återigen har jag grävt fram Manly-paletten som jag så flitigt använde under Midsommarblommetemat. Jag har använt en mellanlila, en ljusare lila med skimmer och en rosa skugga från den och så toppade jag med Fairy Dust skimmerskugga från Overall Beauty.

Basen är vita stiftskuggan Diamond&Pearls från Sinful Colors. På den lade jag den mellanlila på de yttre två tredjedelarna av ögonlocket och upp på brynbenet. Den rosa lades på inre tredjedelen av ögonlocket och blendades in i den lila. På skarven lades lite av den ljusare lila med skimmer. Sen sveptes supergnistriga Fairy Dust över hela alltet. Cobolt från Stila som eyeliner och Deep Blue Sea kajalpenna från MUS som inliner.

Hoppas ni gillade, Honi och Zizzie! ;D

Kommentarer

Postat av: liloo
Publicerad 2010-07-03 23:23:18

Gorgeous look as usual :)

The liner is great and makes your eyes pop :)

xoxo

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-04 02:07:27

Åh! Det kallar jag snyggt minsann, håller med liloo, linern får verkligen dina ögon att stå ut ännu mer :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-04 10:27:57

wow vad vackert!

Postat av: Michilicious ~ Potatisbruden
Publicerad 2010-07-04 17:23:25

Aww, vad fint :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-04 18:08:32

Väldigt fint:) Nu är jag på plats i min lägenhet förresten. Så du vet;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-04 22:13:29

Finfint =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-04 22:38:10

Liloo! Thank you! I rather liked the liner myself!



Honi! Tack!



Sanna! Tack!



Potatisbruden! Tack!



Emma! Suveränt! Skönt att höra!



Kerstin! Tack!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-07-05 21:21:14

va fint :D jag älskar er blogg alltså ni är så duktiga på att uppdatera :D och inläggen är grymma...^_^ ett hurra för er ^__^

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-06 13:26:54

älskar den här looken. Dina ögon ser så runda, klara och fina ut.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela