Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Metals "Brass"

Publicerad 2010-07-26 09:41:54 i Naglar i brunt,greige,beige,


För er som gillar China Glaze Ingrid kanske det här lacket också kan vara lockande? Idag blir det dessutom bildspam för det här lacket förtjänar det. Det är så skiftande i olika ljus, så överraskande snyggt och så bra att man måste ge det mycket utrymme! Det ni ser är ett lager (ett!) av lacket som är lättmålat och snabbtorkande och bra på alla sätt. Ett underbart lack ur den synvinkeln alltså.


L.A.Girls Metals "Brass" är ett lack som jag inte trodde skulle vara så himla snyggt när jag höll i flaskan. En lite bronsig brun med silverskimmer. En mellanfärg på många sätt. Dessutom ser det lite ljusare ut i flaskan så jag var rätt övertygad om att det skulle vara rätt flackt i tonen. Dröm om min förvåning när jag upptäckte att det finns en hel del djup i det här lacket och att färgen i många ljus blir en riktigt djup, och faktiskt, även askig, brun.

Den bruna tonen i lacket är så skiftande. Från en nötig brun med lite guldig lyster till en askbrun ganska mörk nyans. Skimret är huvudsakligen silverfärgat men som ni kan se på bilderna tagna i direkt sol så finns även andra nyanser i det varav rosarött är en och lite blått också om jag inte helt misstar mig.


Ni ser att det skiftar även i solljus? I vissa fall mer nötigt mellanbrunt i andra en djupare brun som inte visar samma värme i tonen? Det är så det ser ut på riktigt. Alla mina bilder här är korrekta vad gäller färgåtergivningen trots att det ser olika ut hela tiden. I skugga ser ni det nedan. Då är det definitivt en kall brun och silverskimret dominerar så pass att det nästan får en grå ton. Jag avslutar med två större bilder, en i skugga en i sol, som ni kan jämföra skimret i. Som vanligt är alla små bilder klickbara.

 

Kommentarer

Postat av: Mathilda
Publicerad 2010-07-26 11:18:45

Sööt blogg! ;)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-26 12:10:55

Grymt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-26 15:07:46

Mathilda! Söt? Ja, kanske det. Tack.



Sminkjante! Ja, det är helt underbart!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-07-26 15:51:30

Så snyggt! L.A. girls fortsätter att briljera med sina lack. Måste få iväg en beställning till CC snart.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-26 17:13:45

Väldigt fin! Jag börjar bli ruskigt sugen på höstlack nu. Tror det är det gråa vädret som gör det. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-26 21:41:01

Veronica! Ja, de har massor med ljuvligheter!



Nailtastic! Kan vara. Eller så är det bara det naturliga att man efter en sommar i klara färger börjar längta till dess motsats.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-27 21:16:53

läckert! Jag trodde att det skulle vara mer åt orange faktiskt. Men det här är ju till det bättre.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela