Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Colors "Atomic"

Publicerad 2010-07-31 00:55:21 i Naglar i blågrönt&turkos,


Hej! Midnatt råder och tyst det är i huset... Vad ska jag hitta på då? Jo! Ni ska få se ett nagellack som jag använde innan semestern! L.A.Colors "Atomic" är en nyans som balanserar på gränsen mellan blått och grönt. En havsblå kanske vi kan kalla den? I vissa ljus blir den betydligt grönare och i andra ser den mer turkos ut. Den är i alla fall minst lika grön som Four Leaf Clover från China Glaze men mycket djupare i nyansen. Otroligt snygg faktiskt.


På bilderna ser ni tre lager och ett fjärde hade inte skadat. Det är fortfarande VNL och det stör mig. Tyvärr har jag inte tålamod nog med mer än tre lager så det fick vara så här. Det är ganska lättlackat, kanske en aningens seg formula men inget speciellt åt vare sig det ena eller andra hållet. Det funkar helt enkelt. Det har snygg glans och jag kan absolut rekomendera det eftersom priserna är så fantastiska. Jag älskar Cherry Culture för i princip alla lack där kostar under tre dollar. Alla fall under fyra. Minns inte med säkerhet men tror dessa L.A.Colors ligger på $2.5 vilket är under tjugo kronor.


Ja, det var det, ett lackinlägg från början av juni. Om jag inte kan sova snart kanske mitt allra äldsta lackinlägg kommer farandes. Det har legat i arkivet sedan september 2008. Kanske borde ha en tävling där ni får gissa vilken färg och vilket märke och den som gissar rätt tar hem priset. Eller nej, för det kommer ingen lyckas med. För svårt helt enkelt.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-31 09:20:11

Fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-31 09:40:32

ganska fint. påminner lite om det som claws in color visar från barielle va?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 11:26:55

Kerstin! Ja, jag gillar det!



Emma! Ja, det gör det nog. Det här är ju både billigt och lättillgängligt så det kan alla fall vara ett alternativ kan jag tänka mig.

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-31 15:24:57

Fatta hur många gånger det där legat i min korg på CC! xD Kanske ska sluta ta bort det varje gång...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 15:58:26

Feline! Ja, köp den, den är ju inte dyr. Den har en lite skön, plastig känsla som jag gillar.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-31 15:58:36

Tycker det ser fint ut, tråkigt att det inte är så opakt dock. För färgen är det inget fel på!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 16:09:18

Honi! Ja, man kan ju lägga det på ett neutralt beige i och för sig. Jag brukar ha depends chamnjonfärgade under lack som inte är opaka. Det är perfekt för det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela