Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Julikavalkaden

Publicerad 2010-07-31 11:53:13 i Kavalkad,

Idag är det sista juli, semestern lider mot sitt slut men sommaren har en månad kvar innan hösten kommer smygande. Juli har varit en ganska trevlig månad även om den var för torr och för varm för min smak. Alla fall fram till nu i veckan då vi äntligen fick lite välbehövligt regn. Jag har, trots semestern, faktiskt publicerat ett sminkinlägg om dagen, något jag applåderar mig själv för. Jag har inte ens grävt så mycket i arkivet som jag hade trott att jag skulle tvingas göra. Inspirationen slog ju till med kraft när jag skaffade nya ögonskuggor från Brite Bird, bland annat den ljuvliga paletten i guld, lila och teal och så den perfekta grå som blivit uppkallad efter min katt. Annars ar det varit mycket Makeupcosmetics och så Manlys 120-palett från eBay. Min favorit av det jag gjort är den koralliga som är ytterst på fjärde raden.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Emma har ju, som ni vet, flyttat till en ny stad, börjat på ett nytt jobb och pendlar varje helg hem till sambon och hästen. Inte så mycket tid till smink med andra ord men hon gav oss dessa fyra förtjusande sminkningar alla fall. Två i intensiva turkosa nyanser, perfekt för sommaren enligt mig, och så den söta prickiga till min födelsedag och den med de röda läpparna och eyelinern. Jag är så klart mest entusiastisk över min födelsedagspresent, den rosa med svarta prickar, även om jag tycker att Emma är vacker och fantastiskt i allt hon visar. Och så klart turkos är en sommarfavorit för mig och jag älskar de röda läpparna och halsbandet på den neutrala sminkningen. Ja, jag kan alltså inte välja...
1.
1.

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-07-31 12:06:38

Riktigt fin månad, beundrar dig för att du hinner sminka dig så fint varje dag! :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-31 14:40:04

Många snygga här! Mina favoriter är nog den rosalila på rad sju och så Emmas prickiga :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-31 16:01:14

Den andra på första raden är så snygg (Lila-obsession slår till igen). Och den prickiga från Emma är så söt och lekfull!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 16:11:53

Josephine! Inte varje dag, jag hade ju lite arkivgrejer också. :D



Zizzie! Du och dina lilarosa... :D



Honi! Ja, Purple Chopper blev verkligen en favoritögonskugga för mig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-01 22:01:53

Urhärlig och varierad kavalkad! Jag ska också fixa till en, så snart jag hinner...

Postat av: Ida Törnqvist - konstblogg
Publicerad 2010-08-04 01:58:16

Åh :D Vackert! massa inspiration!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-08-04 11:18:01

Jag lyckas aldrig få till snygga blå sminkningar, det ser alltid ut som att jag fått en blåtira eller så ser jag bara allmänt sjuklig ut.. En orsak kan kanske va att jag är "höst" färgmässigt, vissa kalla nyanser funkar inte alls på mig. Eller kanske jag väljer fel blå nyans eller har fel teknik.



Kanske du har nåt tips på hur man får till en SNYGG blå sminkning, tror det kan finnas flera än jag som brukar faila med den färgen? :)

Postat av: kelliegonzo
Publicerad 2010-08-14 10:07:43

you are so talented!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela