Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gul, orange och brun

Publicerad 2010-07-13 13:42:41 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Jag är så otroligt nöjd med färgerna idag så ni får ett galet bildspam värdigt ett nagellack. :D
Det är Manlypaletten och det är GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som bas.


Jag började med att lägga en svavelgul längst in mot näsan och sen byggde jag på med en ljus orangegul, en orange, en brändorange och en ljusbrun tills jag kom till yttre delen av ögat. Därefter penslade jag in färg i globlinjen, samma ljusbruna och samma brända orange. Därefter är det en gulvit skugga som highlighter.

Svart penna, Maybelline Define-a-Line uppskruvbar kajalpenna, i en kraftig ram runt ögat samt som inliner. Jag förstärkte den med svart, flytande eyeliner från Sephora. Det var länge sedan jag had een så här markerad makeup så det känns lite roligt. Dramatiskt och mer "jag" än de lite eyelinerlösa och osvärtade makeuper jag haft sista tiden. Okej, nu överdrev jag, jag hade ju en grå sotning med rätt mycket svart penna nyligen, men den här typen av skarp ram var det länge sen jag hade alla fall.

Mascara brynskugga och klart. Visst blev det en härlig sminkning! Jag älskar de här färgerna till mina aquafärgade linser! Ofta märker jag inte så stor skillnad på min naturliga ögonfärg och dessa linser, mina ögon kan bli ganska blå i klart dagsljus, men med de gula och orange tonerna så blir ögonen nästan klorbassängsblå med linserna i!

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2010-07-13 14:21:52

Skitsnyggt!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-07-13 14:23:11

Riktigt snyggt sminkan :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-07-13 14:54:35

Bra att du är nöjd, för det är en mästerligt snygg sminkning =)

Postat av: Anki
Publicerad 2010-07-13 15:51:13

Du har absolut rätt att vara nöjd!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-13 16:42:15

riktigt snyggt! Ska du verkligen vara nöjd med:D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-13 17:58:57

Åh vad läckert! Och ögonen blev verkligen superblå :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-13 20:23:30

Väldigt fint! Ser saftigt ut på något sätt. :-D

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-13 21:25:49

Tycker den kraftiga ramen verkligen framhäver ögonen, och den gula färgen är ju så snygg :) Vilken färg ögonen får!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-13 22:51:35

Väldigt vackra färger! och du har rätt, linsfärgen kommer fram fantastiskt:)

Postat av: Helena
Publicerad 2010-07-13 23:03:17

Scheisse! Där hoppade jag till när jag fick upp bilderna! Det ser fantastiskt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-13 23:52:05

Kajsa! Tack!



Vanessa! Tack!



Kerstin! Tack!



Anki! Tack!



Sanna! Tack!



Zizzie! Visst blev de!



Nailtastic! Haha, saftigt? Okej. Tack!



Honi! Ja, en kraftig ram är snyggt!



Emma! Tack!



Helena! Tack!



Postat av: Karin
Publicerad 2010-07-14 16:15:14

Den där var verkligen sjukt fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-15 00:30:51

Karin! Tack!

Postat av: lipglossaren
Publicerad 2010-07-15 13:29:35

ooh eldigt! :D

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-16 15:54:36

En mästerlig sminkning helt klart! Jag är normalt sett inte alls särskilt förtjust så sådana här fäger eller vad man ska säga, men jag är helt betagen av denna. Färgkombinationen, övergångarna... Klockrent :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela