Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Demure Vixen

Publicerad 2010-07-10 09:00:17 i Naglar i övriga färger,


Jag skrev ju att jag höll på att måla naglarna i mitt förra inlägg. Jag har hunnit måla, måla om och måla nytt sedan dess. Jag börjar med att visa mitt förstahandsval. Essie Demure Vixen från Summer 2010 kollektionen.


Bilderna ovan är för at visa skillnaden på lacket i sol och i skugga. Det är ett väldigt speciellt lack, en sorts beigerosa bas med lila skimmer i. Jag har sett otroligt lockande bilder på andras bloggar av det här lacket men på mig passade det inte. Kanske i vinter när ljuset är kallare? Nu smälter det ihop på ett rätt äckligt sätt med min hud. Lacket i sig är dock fint, det är i kombination med mig det blir lite trist.


Jag hoppas ni kan se de lila skimret. I vissa ljus påminner färgen mig om någon sorts blek klappgröt men i andra om plåster eller ännu mer nylonsrumpor med glans i. Sådana hudfärgade som är alldeles för rosa, förstår ni vad jag menar? Om färgen skulle passa ens hudton är det dock en fantastiskt fin färg och ett rätt bra lack. Tre lager på mina bilder för att få det opakt. Två lager hade kunnat funka om man inte är jätteallergisk mot VNL (som jag). Demure Vixen är dock inte i samma klass som Pretty Edgy från samma kollektion.

Jag trivdes inte riktigt i det här lacket, som ni kanske redan förstått, så jag målade över det med ett annat lack. Det får ni dock se en annan gång. ;D

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-10 11:24:00

Lack som är alldeles för hudtonsfärgade lockar inte mig. För min del måste det vara skillnad för att jag ska trivas. Så jag förstår hur du menar.

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-07-10 13:20:24

Det är onekligen speciellt. Jag gillar det verkligen och kan inte vänta förrän jag lagt vantarna på ett eget ex- men jag gillar ju den här sortens mesiga lack. ;-)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-10 13:22:50

Jag har inte sett någon swatch av detta lack som lockat mig. Jag tycker det ser lite äckligt ut faktiskt. Köttigt, typ. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-10 13:31:31

Sminkjante! Ja, precis. antingen ljusare eller mörkare. :D



Veronica! Speciellt är det verkligen. Jag hoppas gilla det bättre i vinter när huden är blekare.



Nailtastic! Nja, mer nylonstrumpor i rosa än kött tycker jag, men helt klart lite äckligt. :D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-07-10 22:54:26

Hm... Demure Vixen stod på min vill ha-lista, men nu blir jag faktiskt lite fundersam, jag brukar också ha svårt för lacken som smälter ihop med hudtonen. Får nog fundera en vända till!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-11 13:39:09

Makeupoholic! Ja, fundera du lite till. Den är inte alls så snygg som jag hoppats.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela