Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Enkelt och somrigt

Publicerad 2010-07-19 20:33:10 i Emmas FOTD 2010,

Nu när det är så herrans varmt så ligger jag lite lågt med sminket. Ja dels för värmen och dels för at jag jobbar fem dagar i veckan såklart. Till jobbet kör jag lite bas, ifyllda bryn, mascara, kajal och rouge. Inte så himla kul och spännande, men definitivt en riktig boost jämfört med min nyvakna, trötta, osminkade look. Ja och sen när det är helg, då tycker jag det är ganska skönt att slippa sminka sig helt. Den här helgen var dock Erik och mina föräldrar här och hälsade på mig och då blev det middag på restaurang, både i lördags och igår. I lördags hade jag herrans bråttom, men jag tänkte jag skulle visa hur jag såg ut i alla fall, en eller annan vardagssminkning kan väl vara kul att se? Söndagens sminkning var för övrigt mycket roligare och den kommer också på bild, men vi kör i kronologisk ordning tycker jag.

Hyn

Concealer: Maybelline Dream Mousse Concealer

Puder: Bare Minerals Tinted Mineral Veil

Rouge: Make up store Wonder Blush Cairo

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer 03
Ögonskuggor: Make Up Store Wonder Blush Cairo

Kajal: En brun från Clinique

Mascara: Max Factor 2000 Calories

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Swelter

Som ni ser har jag slimmat ner antalet produkter kraftigt. Allt jag har gjort är att täcka ojämnheter med concealer, svepa lite puder över ansiktet, fylla i brynen, måla en kajal under ögat, lite mascara samt rouge på kindbenen och även en dutt på ögonlocket. Här har jag använt rouget Cairo från MUS som jag köpte min andra jobbdag och som i alla fall än så länge känns som en klar sommarfavorit. Det är lite kul hur olika färger man använder beroende på årstid tycker jag. I vintras såg jag inte åt Cairo över huvudtaget, men nu tycker jag att det är en superfin färg. Hur resonerar ni kring smink och färger? Kör ni samma färger året runt eller ändrar ni smak allt eftersom årstiderna skiftar?

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-19 20:45:31

Du är otroligt söt och halsbandet är underbart! Läpparna med! Vacker som en sommardag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-19 20:49:14

Sminkan: Tack raring:) Ja visst är halsbandet fint. Fick av mamma och pappa efter deras semester...

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-19 21:06:45

Läppstiftet ihop med halsbandet är succé! Du är så fin!

Postat av: Silan
Publicerad 2010-07-19 22:19:42

hej, jag är lite förvirrad vem är sminkan och emma, det är det två personer som skiver i denna blogg.

Glad för svar :D

P.s bloggen rockar !

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-19 23:14:03

Naturligt vacker!

Jag tycker man kan ha alla färger året runt,

men jag blir automatiskt sugen på "mustiga" vampiga färger till hösten. Då man börjar bli trött på pasteller. ah, jag tror du förstår hur jag menar:P

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-20 09:27:06

Jättesnyggt och enkelt passar dig bra. Och accessoarer och ljuva;)!



Har faktiskt länge undrat var du håller hus;)?!

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-20 10:18:16

Jättefint sminkat :)

Och jättefint smycke ...var har du köpt det ?

Vad jobbar du med ?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-20 11:28:26

Du är jättefin.



Vad gäller sommarfärger så har jag märkt att jag tittar mer åt korallfärgade rouge. Annars kör jag mest efter humör.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-20 12:26:42

Jättefint!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-07-20 14:28:48

Seer du ! du kan också vara minst lika vacker med lite smink också!! Du ser fiin fin och fräsch ut! Och lite färg har du också fått :) Heja sommaren <3

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-20 17:05:47

Somrigt och snyggt!

Jag är ju jättetrist med smink på mig själv, sminkar mig ju oftast på samma sätt...Men på vintern blir det ju mer sånt som kalla silvernyanser, kall rosa, svart o lila. Nu är det mest bronziga färger som gäller, det är ju så lätt och går fort också :)

Fast foundation har jag alltid, året runt är inte bekväm utan det.

Postat av: liloo
Publicerad 2010-07-20 17:12:36

Love this look, really constrasted with nude eyes and red lips: gorgeous :)

xoxo

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-20 18:33:55

Somrigt och fräscht! Himla läckert lipgloss det där :)

Postat av: bella
Publicerad 2010-07-20 20:38:53

Va fin du va:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-20 21:38:00

Ninni: Tack! ja, jag tyckte de passade ihop:)



Silan: jajemensan vi är två stycken:) Mina bilder är till höger i headern. Är du osäker på vem som skriver kan du alltid kolla vad kategorin heter, nästan alla kategorier jag skriver i heter någonting med Emma, boktemat är undantaget dock, där skriver vi båda. ett annat tips är att jag alltid har ansiktsbilder när jag visar sminkningar, Sminkan har nästan aldrig det... Och tack! vad roligt att du tycker det:)



Sanna: tack så mkt snälla Sanna! Ja jag håller helt med dig, klart man kan ha alla färger, men vissa färger känns ju roligare vid vissa årstider och då blir det ju lätt att man väljer dem...



Aila: Tack raring:) Usch jag vet, jag är kass på att blogga just nu. ska försöka bättra mig, men de är ju så mkt att fixa med...



samantha: Tack! Ja visst är det fint:) Min mamma och pappa köpte det till mig när de var på Grekland. Jag är audionom. Blev klar med min utbildning för några månader sedan, så detta är mitt första riktiga audionomjobb:)



Sminkjante: tack! Precis så känner jag med, korall och persika är så snyggt på sommaren, till vintern föredrar jag dock kallare färger...



kerstin: Tack!



Vanessa: Åh tack hjärtat, vad snäll du är! Färgen är dock ärligen betalad för, inte sjutton har jag fått den, hehe;)



CC: Tack så mkt:) Jag är med trist nu, men jag försöker vara rolig, ibland iaf. Ja, silver svart och lila känns roligare under vinterhalvåret, det tycker jag med. Fast det räcker iofs med slutet av augusti för att jag ska känna mer för murr...



liloo: Thanks a lot sweetie:)



Zizzie: Tack! ja, det är ganska fint. Fast det hör definitivt till produkterna jag bara använder sommartid...



bella: tack så mkt:)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-07-21 22:20:15

Du är sockersöt och somrig i den här sminkningen! Älskar även att du har matchat dina smycken med läpparna! Du är en hejare på att matcha ditt smink med smycken :)

Jag varierar nog mest färgen på mina läppar efter säsong. Den här sommaren har jag gått lös på läppisar i korall och rosa! Love it!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-21 22:24:34

Isabell: Åh vad snäll du är:D tack! Jag gillar verkligen att matcha, särskilt detaljer:) Läppisar i korall och rosa är verkligen fint till sommaren. Du kan väl visa?:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-24 12:02:03

Så fin och sommarfräsch!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-25 12:50:15

Linda: tack så mkt:)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-27 22:00:42

Åh, jag älskar dina matchningar! Du är jättefin i somrig make, läppglanset lyfte det verkligen ytterligare (klockren färg!!):)



Hm, färgmässigt brukar det mer vara mitt humör som styr, eller vilka färger jag råkat snöa in på för tillfället. Är ganska fixerad vid klara färger och skarpa kontraster, får se om jag någon gång lyckas ta mig ur det ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-02 22:01:34

Sofia (nibblah): tack så mkt! Vad roligt att du tycker det. Ja, såklart styr humöret, fast mer årstiden i mitt fall faktiskt. Jag är väldigt årstidsbunden i vissa perioder...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela