Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En rosa prickig födelsedagshyllning till Sminkan!

Publicerad 2010-07-14 20:22:24 i Emmas FOTD 2010,

Sminkan hintade ju lite om att hon fyller år idag. Hon var dock i diskretaste laget tycker jag så jag förtydligar lite. Ja hon fyller år idag! Så nu måste ni säga grattis:) Ja och jag med såklart. Med en födelsedagssminkning. Sminkan har nämligen bestämt att det är tradition, ni minns kanske att jag gjorde ett inlägg om dagen i 10 dagar till hennes förra födelsedag. I år har jag ju flyttat och jobbar heltid och till och med lite mer vissa dagar, så 10 födelsedagsinlägg är nog dessvärre omöjligt, men ett sminkinlägg ska såklart Sminkan få av mig när hon fyller.  Lite komiskt förresten att det var prickar i förra årets födelsedagssminkning till Sminkan också, det var inte medvetet…

Hyn

Foundation: Maybelline Dream matte Mousse Foundation Sand

Concealer: Maybelline Dream Mousse Concealer

Puder: Lumene Natural Code Shine and Redness Eliminator

Rouge: MAC Mineralize Blush Pleasantry

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Brite Bird Pink Lemonade, Fyrinnae Kitten in Heels Makeupcosmetics Hollywood

Highlighter: Makeupcosmetics July

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor 2000 Calories

Lösögonfransar: Ardell Demi Luvies

Läppar

Läppglans: Golden Rose Multicoluor Diamonds Lipgloss 01

Jag har länge varit sugen på att testa att göra en rosa sminkning med svarta prickar på och när jag nu ändå skulle göra en födelsedagssminkning till Sminkan tyckte jag att det kunde passa. Jag har dessutom använt Sminkans favoritfransar (tror jag i alla fall). En liten hyllning till henne i svart och rosa alltså. Ett stort grattis till dig kära Sminkan, hoppas att din dag har varit underbar och att kvällen fortsätter i samma banor. Och glöm nu inte att lägga ut bilder på alla bakverken för guds skull, jag är väldigt nyfiken.

Kommentarer

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-07-14 20:58:09

Jättefin och söt sminkning.



Grattis på födelsedagen Sminkan, hoppas din dag varit bra!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-07-14 21:50:01

Grattis på födelsedagen Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-14 22:46:02

Åh! En dubbel tradition! Nästa år ska jag också ha födelsedagssmink med prickar! Ha!

Tack så mycket Emmisen! Du är vacker som en dröm och du har helt rätt, Demi Luvies är favoriterna!

Du är bäst! Puss på dig snäckan!



Och jag har fotat bakverken men de är i kameran fortfarande. Men ska de upp på bloggen verkligen? Ja, vi får se hur bra bilderna blev...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-07-14 22:47:06

super fint emma! du är så kreativ!

ett stort grattis till sminkis på födelsedagen med!

Postat av: ROCKAHOLIC"
Publicerad 2010-07-14 23:09:31

så jävla snygg sminkning! :O

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-07-14 23:10:27

Stort Grattis till Sminkan och vilken härlig prickig sminkning av Emma. :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-14 23:12:33

Åh så tjusigt! Rosa OCH prickigt! Bättre än så blir det inte i min bok! :D

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-14 23:21:57

Du är så duktig :) Grattis grattis sminkan!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-15 08:38:43

Vilken fin födelsedagshyllningssminkning! Grattis Sminkan!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-15 09:24:52

Jättefint! Prickar är alltid sött!

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-07-15 09:38:29

Grattis på födelsedagen Sminkan!



och vilken häftig sminkning! Jag gillar prickar.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-15 10:03:48

Grattis på födelsedagen Sminkan!

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-15 12:08:45

Stort Grattis Sminkan!!! Önskar dig ett härligt kommande sminkår med mycket kreativitet :)



Löööve prickarna, riktigt coolt Emma!

Postat av: lipglossaren
Publicerad 2010-07-15 13:38:15

grattis sminkan! ^^



åh vad gullig sminkning! :D otroligt påhittigt med prickar :D

Postat av: ewe
Publicerad 2010-07-15 18:25:51

jaha de va så du menade när du förklarade dina planer i telefonen... Jag trodde det skulle vara små prickar ovanför "globen", men det där va inte illa! Nytt och fräsht!ra jobbat Emma!!!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-07-16 14:48:31

Nu är jag ju tio år efter men får säga grattis i efterskott till underbara Sminkan! :D



Vilken otroligt söt sminkning Emma! Rosa med prickar gjorde sig bra ihop... :D Jag gillar rosa och svart ihop..

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-16 15:57:20

Fyfarao vilken söt sminkning! Måste prova själv :) Underbar rosa färg också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-19 20:48:17

Marianne: Tack:)



Sminkan: Tack! haha, ja okej, får väl se vad jag kan hitta på...



Stephy: tack så mkt snälla du:)



Rockoholic: Tack:)



Tina: tack så mkt!



Zizzie: tack så mkt snälla du, vad roligt att höra:)



Honi: Tusen tack!



Nailtastic: Tack:)



Kerstin: tack! ja visst är det lite gulligt:)



Linda Johansson: tack, vad roligt att höra:)



CC: tack:D



lipglossaren: tack:) haha, ja man måste ju försöka förnya sig...



ewe: japp., så här blev det. Tack:) Hmm, ja men det kan vara en idé. Sminkan har beställt prickar till nästa födelsedag, så kanske blir då:)



marybeth: Äach, bättre sent än aldrig. Tack så mkt, jag tycker med det är fint med svarta prickar på rosa...



Sofia (nibblah): tack så mkt snälla du:) ja gör det vet jag;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela