Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En mycket sen midsommarsminkning

Publicerad 2010-07-05 22:04:56 i Emmas FOTD 2010,

Hej på er allesammans. Jag vet att det har varit tyst på bloggfronten från min sida, men som ni kanske minns så har jag börjat ett nytt jobb och flyttat till en ny stad. Jag har således även varit urkass på att läsa bloggar och kommentera, men nu ska det förhoppningsvis bli bättring då jag har fått fart på bredbandet nu i helgen.

 

På sminkfronten händer det inte särskilt mycket spännande just nu, jag har handlat lite nya smågrejer, jag ska se om jag orkar fota och visa er nån dag. Vidare har jag fått upp de flesta flyttlådorna och har börjat packa upp mina lack i min nyinförskaffade Helmer. Mestadels går den tid som avsätts på smink alltså åt till att organisera, inte till att vara särskilt kreativ. Jag sminkar mig varje dag på jobbet, men det är ganska ospännande, en bas, rouge, ifyllda bryn, lite kajal och mascara. Jag lyckades visserligen sminka mig lite mer i lördags, men då stod mina ”flyttkarlar” och stampade och ville komma iväg ut, så då hann jag såklart inte fota. På midsommar afton lyckades jag dock fota mitt smink, men jag har inte fått ut det på bloggen. Men bättre sent än aldrig. Här kommer bilder från min turkosa midsommarsminkning alltså.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Light

Concealer under ögonen: MUS Cover All Mix Set

Concealer ”i ansiktet”: Everyday Minerals Medium Intensive

Puder: Lumene Natural Code Shine and Redness Eliminator

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Golden Rose 105, Make Up Store E/D Sight och Makeupcosmetics Blackstra Blue

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-05 22:07:48

Otroligt snyggt! Det här var strålande!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-07-05 22:21:47

Snyggt. Den blå färgen var väldigt fin.

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-07-05 22:54:23

Det var en midsommarsminkning värd att vänta på. Verkligen supersnyggt! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-05 23:08:13

Du skimrade riktigt! Så fint! :-)

Postat av: liloo
Publicerad 2010-07-05 23:29:02

gorgeous look, it's perfect witht your outfit ;)

xoxo

Postat av: godo
Publicerad 2010-07-06 00:48:17

that lipstick is your color! this is the best lipstick i have seen on you, imo. :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-06 01:12:54

Vad fin du blev :) Hoppas du trivs i det nya livet!!

Postat av: suss
Publicerad 2010-07-06 08:18:27

Oj här har man missat grejjer! Har inte orkat läsa mycket bloggar på senaste. Flytt och grejjer? Hoppas allting gick bra och att du trivs!

Och det var mig en ljuvlig midsommarsminkning! :)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-07-06 09:41:44

Helt galet fint!! Du ser så sval och fin ut i den här mejken. Skuggan från Golden Rose är riktigt snygg.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-06 09:55:33

Så söt du är! Jättefin sminkning. Hoppas du kommer att trivas bra på nya jobbet och på din nya bostadsort. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-06 12:49:06

Du är lika tjusig som vanligt! Är det Sight eller Blackstra Blue som är den turkosa skuggan?

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-06 13:25:28

Guh, vad du är fin! :)

Önskar dig all lycka till med flytt och jobb! Det kommer säkert bli toppen!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-06 15:27:08

Åh så fin sminkning och klänningen, så snygg! Hoppas flytt gått bra och att nya jobbet går fint! vad jobbar du med?

Postat av: Kestin
Publicerad 2010-07-06 15:57:21

Fantastiskt fin sminkning! Klänningen ser också fin ut!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-07-06 22:30:05

Shiet vad snyggt! Du är så himla fin i turkos!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-06 23:22:12

Vad skönt att du börjar komma i ordning efter flytten :)



Underbar sminkning, vilken fantastisk turkos!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-07-07 13:34:32

Oh du var en super fin midsommar tjej Emma :) Älskar turkos och denna var jätte jätte fint!! Jag har turkos idag :P PUSS gumman <3

Postat av: ewe
Publicerad 2010-07-10 18:46:11

vilken fin och somrig blå färg!!!:P

Ska ringa dig någon dag snart.. men de har varit lite stressigt med jobb o allt..

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-11 23:33:32

Sminkan: tack raring. Jag var rätt belåten...



Fru Choklad: tack:) Ja visst är den:)



Tina: Åh vad snäll du är, tack så mkt:)



Ninni: Tack!



Liloo: Thanks:) I thought a lot about the combination:)



godo: Thank you. I think it's a nice colour too.



CC: Tack:) Jo det, jag trivs. Men klart att jag saknar det gamla livet också... Var hemma i Motala i helgen dock, det var rätt skönt.



Suss: Haha, ja här har det hänt en del:) Kul att höra ifrån dig, men förstår att det är mkt. och ja, jag trivs, men det är mkt här med förstås... Fast på ett trevligt sätt.



Isabell: Åh vad snäll du är, tusen tack:) Ja den är verkligen toppenfin, älskar mina golden rose-skuggor...



Pamsan: Tack så mkt:) ja då, det tror jag nog att jag kommer göra...



Nailtastic: Tack så mkt:) det är Sight som är den knallturkosa på mitten av locket. jag har skrivit dem i samma ordning som jag la dem och jag brukar alltid börja inifrån. Usch, oklart jag vet, men jag orkade inte skriva utförligare...



Sanna: tusen tack snälla Sanna!



Linda Tack så mkt:) Jag är audionom. Tog examen i juni så jag är nyutexad...



Kerstin: Tack:) Ja, den ät fin, fast egentligen är det en topp. Hade en vit linnekjol till. Hade tänkt visa en helkroppsbild, men glömde att fota...



Fia: åh tack, vad glad jag blir! Turkos är min favoritsommarfärg i år tror jag, tycker det är så himla snyggt...



Zizzie: tack! ja, det är verkligen jätteskönt:) Oh ja, visst är den fin! har dock köpt aquarius från MUS för nån vecka sen och tror att den eventuellt är ännu snyggare, men har inte hunnit testa...



Vanessa: tack så mkt snälla rara du!

Puss



ewe: Tack raring. ja visst är den härlig:) Haha, ja det tycker jag, du är ju aldrig på msn. och yeah right att det bara är jobbets fel:P

Postat av: ewe
Publicerad 2010-07-12 08:43:26

hahaha Emma, det är sant att de beror mkt på jobbet;)men jo de beror kanske lite på tim med;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela