Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Duschkräm med honung och vetekli

Publicerad 2010-07-17 11:01:18 i Hud och hand,

Nesti Dantes duschkräm med honung och vetekli tänkte jag skriva några rader om idag. Det var himla länge sedan jag skrev om några produkter jag använder bortsett från nagellack och ögonskugga och det finns faktiskt högvis med saker för hud, hår och hand och bad som jag funderat på att säga något om. Jag har hittat många nya favoriter och provat några mindre lyckade varianter också.

Nesti Dante är ett italienskt tvålföretag som gör naturliga, handgjorda "lyxtvålar". De ska inspireras av landskapet runt Florens och Toscana. Det här är det senaste jag provat från dem, en duschtvål som ska innehålla vetekli och honung. Ni som känner mig vet att jag älskar honungsdoftande produkter och överhuvudtaget faller för saker som luktar ätbart och sött. Alla fall i duschen. Den här duschtvålen hade alltså kunnat bli en jättefavorit men det blir den inte. Varför? Jo, den doftar mer av den olivolja man använt och av vetekli än honung. Det luktar i och för sig ganska fräscht och så men det är inte vad jag vill ha. Den löddrar dåligt. Jag vill ha massor av lödder när jag duschar och den här ger knappt något lödder alls. Den känns dessutom inte mer skonsam eller återfuktande mot huden än vilken annan tvål som helst trots att den är så "naturlig" och har så fina ingredienser. Den är SLS-fri, men sådant bryr jag mig inte så mycket om. Jag vill ju som sagt skumma och lukta mer än känna mig miljö- och hudvänlig.

Nesti Dantes duschtvål med honung och vetekli kommer jag alltså inte köpa igen. Vill ni ändå ge den ett försök finns den hos Åhléns och kostar under en hundring men över en femtiolapp. Minns inte exakt just nu. :D

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela