Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Den gröna linjen

Publicerad 2010-07-27 10:14:46 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Sommarfint i gult och grönt, eller vad säger ni? Är det inte en riktigt somrig sminkning! Det är ju solsken igen efter det efterlängtade regnet och sommaren känns härlig och ny igen! Dessutom har jag ått en riktig treat nu på morgonen! Massor med krispiga morötter ur det egna landet. Är inne på min fjärde nu!

Basen för sminket är Face Eys Fix och så har jag använt två pigment från NYX, Nude Pearl och Lime Pearl och så Shinkirou från Fyrinnae som highlighter. Nude Pearl på hela ögonlocket, Lime Pearl i globlinjen och Shinkirou som highlighter. Pennan Teal från Tigi som inliner och runt ögat en ram med en flytande eyeliner från HOT i gräsgrönt. Jag tycker det blev riktigt lyckat. Yay!

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-27 11:52:50

Sweet!



Har insett att jag har en dille på gröna/teal eyeliner, pennor...har så många och så hamstrar jag nya ändå! Tokigt värre;)!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-27 12:09:06

Vad gott med morötter från eget land. Mums. Snygga gröna nyanser mot det mer neutrala.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-27 19:07:15

Riktigt snyggt, och dessutom matchar det fantastiska Ivanka:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-27 20:42:12

Tycker jag också, kanonsnyggt!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-27 21:34:25

Urtjusigt! Älskar liner-dominerade maker, särskilt på sommaren. Låter förresten helt ljuvligt med egna morötter, önskar att jag hade ett litet trädgårdsland!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-27 23:13:21

Aila! Det kan jag förstå. Gröna och tealfärgade pennor är ofta det jag sträcker mig efter också.



Sminkjante! Ja, morötter är så smaskigt när man själv dragit upp dem! Tack! Jag är också nöjd med linjen mot det neutrala.



Emma! Det var tanken! ;D



Linda! Tack!



Sofia! Tack! Och ja, en eyeliner i färg är hmla snyggt och på sommaren känns det naturligt att inte alltid ha så mycket på gång. Eget trädgårdsland är härligt när man får skörda men inte så kul innan... :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-28 09:58:20

Jättefint! Jag måste genast leta upp mina sådana eyeliners...



Vad kul det låter med morötterna! I min nya trädgård har förra ägarna riggat fina pallkragar, men vad jag märkt finns där bara ogräs. Har du något tips på ngt gott man kan så där såhär års?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-28 10:28:55

Kerstin! Rädisor och sallad kan du fortfarande hinna så och skörda och några av de kinesiska grönsakerna som man skördar på hösten kanske kan gå, men jag har själv aldrig gett mig på det. Rädisor, sallad och även kryddor. Jag brukar sätta ner krukade kryddor jag köper i livsmedelsbutiken och de övervintrar ofta fint (inte basilika men perslja, dill, gräslök, salvia, timjan, mejram, oregano och olika myntor) och det kan man ju ha glädje av redan i år och sen nästa år med. När det blir kallare i höst kan man lägga en fiberduk över på nätterna så förlänger man säsongen jättemycket.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-28 15:47:27

Tack! Jag ska ge mig ut på kryddjakt så fort jag hinner! Rädisor och sallad åter också bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela