Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Del Sol Island Fever

Publicerad 2010-07-01 23:34:00 i Naglar - färgskiftande,


Del Sol var jag verklgen nyfiken på. Lack som ändrar färg i sol och skugga! Vilken grej! Det här är det första jag testat av de sex lack jag beställde från NailMail. Island fever.

Färgen är en skir mintgrön som blir lite tealfärgad i solsken. Det är skirt, mycket skirt. Detta är fyra lager och som ni ser hade det inte skadat med ett till. Jag är inte jätteimponerad av färgskiftningen. Den är inte jättedramatisk. Eller, på bild är den ju det, men när man har lacket på naglarna känner man inte av förändringen så där väldigt mycket.



Som ni ser blir det alltså en blågrön, ganksa ljus färg i solen. Inte så ljus som i skuggan dock, där det är en nästan vitgrön nyans i vissa vinklar. Det ska inte förnekas att det är en rolig effekt men det är inte så dramatiskt som man skulle kunna tro och lacket i sig är ingen höjdare. De många lager som krävs gör att det torkar onödigt segt.

Vad tycker ni? Köpte ni några DelSol och i så fall, vad gillar ni effekten?

 

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2010-07-02 00:09:04

Oh det ser fint ut, om jag inte missminner mig så beställde jag detta lack.... Är bortrest så paket ligger hemma och väntar,ska bli så spännande för jag kommer inte riktigt ihåg vilka jag slog till på....

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-07-02 00:11:20

Emma: Joo jag kom ihåg att jag läst någonstans att det är flera som har varit missnöjda med märket :(. Jag ska prova ha en fuktig pensel å använda skuggorna igen, men åhh det ska inte behövas, tycker skuggorna ska funka bra ändå. Men jag provar också får vi se

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 00:13:50

Lina! Det är bättre på bld än i verkligheten...

Postat av: Karin
Publicerad 2010-07-02 00:35:50

De som verkligen ändrar färg är ju roligare, typ från ljust rosa till mörklila eller nåt. Har själv inte testat några ännu, trots att jag haft dem ett tag...

Inte riktigt varit läge för det, heh.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-02 07:46:39

Jag beställde också denna, men har inte hunnit testa den ännu. Den blågröna nyansen är väldigt fin, den vitgröna känns lite "meh". :-)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-07-02 08:42:44

Jag tycker att det ser häftitg ut!

Postat av: R
Publicerad 2010-07-02 09:39:04

Jättehärlig färg, tack återigen för en superfin blogg! Den ger verkligen inspiration!



Kram

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-02 11:20:57

Jag beställde Heartbreaker och Rockstar och nån till. De har dock inte kommit än men de lär ju vara på G snart :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 11:37:52

Karin! Ja, ska bli spännande att höra vad du tycker sen. de jag testat, Island fever, Day Dreamer och Heartbreaker, har ingen dramatisk växling alls. Trodde nog ändå Day Dreamer skulle vara mer distinkt i sin växling.



Nailtastic! Ja, jag håller med. Meh...



kerstin! Ja, blir bättre på bild faktiskt.



R! Vad kul att höra! Tack! Vad glada vi blir!



Zizzie! Jag har också dem båda. Heartbreaker provade jag i morse. Den var hemsk. Jätteskir, ingen jättestark effekt och en PITA att ta bort. Hu!



Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-07-02 14:16:28

Hej jag har köpt 6 st delsol men jag är på hopptävling i sunne så jag har ej sett dom ännu. Blir roligt då jag kommer hem och får testa. Åsa-li

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-02 17:09:18

WoW, det var snyggt;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 17:47:05

Åsa-Li! Jag köpte också sex. Berätta vad du tycker sen när du testat!



Aila! Det bästa av dem jag provat hittills.

Postat av: ingegerd
Publicerad 2010-07-02 19:51:23

jag har också köpt massa delsol,ska bli spännande att testa dem!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-02 20:43:55

Detta ser vackert ut på bild. men trist om förändringen är mindre IRL. Längtar mer och mer efter zoyas glittriga...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 22:57:37

Ingegerd! Ja, säg vad du tycker sen! Är jättenyfken på alla andras upplvelser!



Emma! Ja, jag tänker alla fall inte på att det förändras. På bilderna är det mycket mer markant.

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-07-03 14:04:52

Färgen är sisådär men fin i solljuset men själva formulan var inte den bästa. Jag köpte även Secret crush och Sun kissed och dom tyckte jag var suveräna på alla sätt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-03 19:01:01

Veronica! Typisk att de två bra är två jag inte har...

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-04 12:37:51

Jag köpte två, Foxy och Knock Out.

Foxy har jag testat, 3 lager räckte inte riktigt men det körde jag på. Helt okej färgskiftning, från stark rosa till lila. Båda färgerna var fina nyanser, så trivdes med det!



Knock out har jag bara sett på nagelhjul ännu, men det verkar ha en rätt kul skiftning, från en ganska neutral ljus färg till stark rosaaktig färg!(ganska lik den Foxy har inne).

Verkar också kul, men på internet tyckte jag det såg ut att skifta till knallrödorange, så lite förvånad över det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-04 22:22:02

Andrea! Vilken tur du hade! Men visst är det så att swatcherna man sett inte riktigt visade fullt ut hur skiftningen blir. Jag trodde absolut på mer oumpf i dem...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-05 15:39:05

Lite sen på att kommentera detta inlägget. Har några lack som du också har och det är ju trist om de är både knottriga och inte ändrar färg. Bu för det. Men...idag testade jag "Sun Kissed" och hej och hå vad det ändrar färg. Från diskret aprikost skimmer till knallkorall. Ska visa i bloggen så fort jag kan.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela