Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Del Sol Heartbreaker

Publicerad 2010-07-02 17:38:59 i Naglar - färgskiftande,


Heartbreaker är mitt tredje lack ut att testas. Det är dessvärre en stor besvikelse. Om Island Fever och Day Dreamer kändes tama och tråkiga och hade problem med skirheten så är det absolut ingenting mot det här lacket. Det är en hallonfärgad gitterhistoria som kräver fem lager för att täcka, blir kladdigt och grynigt och dessutom ser jag ingen som helst effekt vad gäller färgbytet mellan sol och skugga.


Om man bara vill ha ett glitterlack skulle det här nog kunna vara okej om det bara inte krävde så in i bängen många lager. Som layeringlack kan det kanske ha en framtid? Det finns faktiskt ett annat irriterande problem med det också och det är den extremt gryniga strukturen som känns väldigt irriterande då den är ovanligt grov även för ett glitterlack. Jag försökte stävja det med två lager överlack men inte ens det hjälpte.

Jag fick alltså måla fem lager av lacket. Det innebar stora problem med att få det att torka. Jag tog till ett snabbtorkande överlack, vilket tydligen inte ska påverka färgväxlandet om jag förstått rätt. Trots det dröjde det närmare tre timmar innan lacket slutade kännas klibbigt vid beröring och helt torrt, alltså hårt, blev det aldrig.
Att avlägnsa lacket tog sedan också en bra stund då det var extremt svårt att få glittret att släppa. Lite glitter har jag kvar på fingrarna än.

Heartbreaker skulle växla mellan rött och lila. Tyvärr är effekten inte särskilt framträdande. Jag ser den faktiskt inte alls. Om ni tittar på de övre bilderna är de tagna i full sol och de här inomhusbilderna i skugga. Samma gryniga hallonfärg.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-02 18:38:33

Låter som en mardröm...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-02 18:53:52

Nu läser jag dina inlägg i fel ordning (nyast först) men det här låter ju inget bra och om de andra då är lika så är Del sol inget för mig

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-02 20:36:46

jag tror inte jag beställde denna. Hoppas inte, för jag tycker inte den var så snygg och hu, fem lager... Mina har kommit, men till jävla maxi. Så jag får vackert vänta till nästa vecka.

Postat av: Carina
Publicerad 2010-07-02 20:40:02

Konstigt att lacken fungerar så olika. Köpte ocksp bla detta lack och får rätt mycket skiftningar. Målade upp alla på ett nagelhjul och det blev rätt bra fart på dem i solljuset mitt på dagen. Men nu i kvällsolen hände knappt nåt iofs. Hoppas de funkar lite mer tid än bara mitt på dagen... Vore ju trist om vår svenska sol är för fesig ännat än mitt på dagen...

Postat av: Michilicious ~ Potatisbruden
Publicerad 2010-07-02 22:03:45

Ugh, nej tack.. >_< Depend har ett liknande som täcker i 1-2 lager tror jag... det är mer rosa men också snyggare :P

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-02 22:14:42

Jag tyckte den funkade rätt bra som layering. Körde två lager ovanpå Cowgirl Up som jag tack och lov var för lat för att ta bort. Var ute nu på kvällen utan att den skiftade nåt men jag ska pröva igen imorgon om det blir soligt. Gillar färgen så jag kommer använda det fler gånger även om det inte skiftar :)



Kan det vara så att överlacket innehåller nån typ av UV-skydd och att det därför inte ändrar färg som det ska? :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 22:47:45

Sminkjante! Ja, det var det...



Kajalen! De andra är bättre alla fall...



Emma! Ja, hoppas verkligen du inte tog detta. Det är inget lack för oss.



Carina! Nagelhjul och naglar är väldigt olika saker har jag kommit fram till. Mina bilder är tagna solen mitt på dagen, inte i kvällssol alltså. De andra två lacken jag testat ick mer skiftningar och då fotade jag Day Dreamer i kvällssol. Men visst är nagellack väldigt olika på olika personer. Det här fungerade bara inte på mig.



Potatisbruden! Ja, men de tär ju skiftningen man vill åt med DelSol och den har ju inget dependlack.



Zizzie! Nej, det är samma överlack som jag hade på de andra två jag testade och de skiftade ju.

Berätta hur det går sen med ditt. Är jättenyfiken!

Postat av: SaintBella
Publicerad 2010-07-02 23:07:11

Trist att du fått sån dålig erfarenhet av Del Sol, de ska ju ge full garanti på att du blir nöjd, som det står på hemsidan.

Jag är i varje fall mycket nöjd med det jag testat, Girls Night Out :)

Postat av: Karin
Publicerad 2010-07-02 23:09:12

Trist :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-03 12:35:21

SaintBella! Jag såg dina bilder. Det var ju ingen fantastisk skillnad på den heller. Var den skir?



Karin! Ja, den här var hemsk.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-03 14:08:47

Jag upplever att det blir en liten aning mörkare i solen på mina naglar men det kanske bara är inbillning för jag satt ute med nagelhjulet förut och såg ingen skillnad på något av de andra lacken. Rock Star ska ju bli grönt men det blev det inte och Island Fever behöll samma färg som i flaskan. Är det solen i Sundsvall som inte är tillräckligt stark eller är det lacken det är fel på? Jag vet inte :P



Jag kommer använda Heartbreaker ovanpå Cowgirl Up fler gånger eftersom jag älskar färgen och glittret men nåt färgbyte får jag nog inte vänta mig :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-03 19:00:07

Zizzie! Ja, gör du slut på din flaska kan du ju höra av dig. :D

Verkar som den här har sämst effekt av alla...

Postat av: Helena
Publicerad 2010-07-04 13:01:20

För mig växlar inte heartbreaker och rockstar färg alls, medan foxy och island fever skiftar något och på peek a boo syns mest färgskillnad. Kanske är det för långt från solen häruppe i norden :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-04 22:26:31

Helena! Samma sak för mig, ingen skiftning i Heartbreaker och Rockstar, Island Fever är den som växlar mest för mig, men den är knappast så himla dramatisk. Antingen har vi för klen sol, något jag har svårt att tro efter de senaste dagarnas brännande hetta, eller så är lacken inte så bra som vi hoppades...

Postat av: SaintBella
Publicerad 2010-07-05 17:00:01

Jo, men visst var det skillnad!

Det står ju att det är taget i mulet väder och att det blir mörkare i fullt solsken.

Det syns dock lite bättre i detta inlägg: http://saintbellabeauty.blogspot.com/2010/06/notd-del-sol-girls-night-out.html



Nej, det var inte särskilt skirt, två lager räckte gott och väl.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-05 21:51:02

Saint Bella! Ja, det är skilnad, men knappast så någon ser det som inte vet om det. På vissa av mina händer inget eller mycket lite. Upptäckte att formulan är mycket olika också.

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-24 00:37:06

Hej Sminkan, kolla in det nya inlägget hos Nailtastic!

Hon är nöjd med lacket och för henne blev det bra med skillnad! Mystiskt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-24 11:48:18

Andrea! Ja, det kan säkert vara väldigt olika. Min flaska är väl ett måndagsex.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela