Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Stella

Publicerad 2010-07-02 17:40:52 i Naglar i lila,


China Glaze har gjort många vackra lila lack, fyra av mina favoriter bland de lila är China Glaze (Let's Groove, Coconut Kiss, Stella och Cowgirl Up). Idag visar jag Stella!


Stella kom i Retro Diva-kollektionen förra hösten och den kollektionen var jag först lite ljummen till. Om ni minns så köpte jag bara Stroll och Short'n'Sassy till att börja med. Sen har det liksom rullat på och fler och fler lack landar i min brevlåda från just Retro Diva. När jag fick lön nu, den 25:e, passade jag på att klicka hem Stella, Free Love och Street Racing också från 8ty8. Fem dagar senare (Toms nya rekord för snabb leverans!) hade jag dem i min hand. Samma dag kom även Del Sol så även om jag helst ville lacka med Stella direkt så beslöt jag skjuta lite på det för att få se den berömda färgväxlingen på Del Sol. Efter att ha testat tre av de lacken behövde jag en paus från dem och då bev det alltså Stella. Vilekt lack det är! Vilken skönhet!

En rödbaserad lila med massor av skimmer. Vacker glans även utan överlack, ja, jag testade det för telefonen ringde mitt i manikyren. tre lager på bilderna men två hade nog räckt om jag inte sabbat det lite när jag skulle svara i telefonen. Snabbtorkande är det. Perfekt, perfekt, perfekt!

Utan tvekan är detta ett av mina vackraste lila lack. Jag förstår inte att jag väntat så länge med att skaffa det. Om ni, likt jag, missat storheten i Retro Diva-kollektionen så råder jag er att spana in den. Det är en av China Glaze bästa kollektioner, faktiskt, trots att den ser lite småtråkig ut på bilderna man sett. Kvaliteten på lacken är super och färgerna närmast glöder. Otroligt snygg glans och djup i färgerna.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-02 18:37:01

Det här ser helt underbart ut. Hoppas jag hittar det någonstans. Vissa av lacken i kollektionen har jag sett finns kvar ute i svenska butiker.

Postat av: Gabbe
Publicerad 2010-07-02 18:39:43

Det ser kanonfint ute på utomhusbilderna! Inte riktigt en sådan färg jag gillar men det passar jättebra på dig :) Måste genast kolla in Retro Diva-kollektionen!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-02 18:48:54

Jag var inte heller så sugen på Retro diva när den kom. Nu har jag visserligen sett en massa vackra notds på lacken i den kollektionen (den här tex) men det har liksom inte blivit av att jag köpt nått ändå.



Du har legat i sedan jag var inne sist. Bloglovin stoltserade med 198 olästa inlägg (totalt förstås) varav 68 från favoritbloggarna (där din självklart ligger) Många inlägg att gå igenom...

Postat av: Maja
Publicerad 2010-07-02 18:54:16

Gørsnygg færg!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-02 20:10:59

ljuvligt, särskilt sista bilden!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-02 20:32:39

Pretty!!! Du har så rätt, China Glaze gör fina lila. Och fina höstlack...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-02 21:58:24

Underbar färg! Helt klart med på önskelistan :) 5 dagar? Jäkligt bra det!! Dyr frakt?

Postat av: Michilicious ~ Potatisbruden
Publicerad 2010-07-02 22:07:15

Jättesnyggt!! Det ser ut som ett lack från Depend, fast djupare med mer glans/skimmer. Jag borde kolla in den här kollektionen.. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-02 22:21:30

Helt fantastiskt fint! Det vill jag också ha!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-02 22:28:38

Det här är ett av mina favoritlack faktiskt. Och visst är Retro Diva en underbar kollektion. Var inte så imponerad av promobilderna, men när jag fick se swatches ville jag ha nästan allihopa. Saknar bara ett par stycken nu. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 22:37:35

Sminkjante! Annars finns det lättillgängligt på 8ty8!



Gabbe! Gör det!



Kajalen! Jag förstår att du har fullt upp då! Jag har haft nagellacksfrossa här, har inte gjort så mycket annat än lackat naglarna på semestern!



Maja! Otroligt vacker!



Linda! Ja, det är ljuvligt!



Emma! Ja, definitivt! Älskar det här lacket och, faktiskt, den här kollektionen!



Zizzie! Nej, inte dyr frakt. 8ty8 är lätt bästa nagellacksleverantörerna. De är inte alltid lika snabba. Vanligtvis tar det tio dagar men någon gång har det gått tre hela veckor... 70% av mina beställningar av nagellack de senaste två åren har jag gjort hos 8ty8.



Potatisbruden! Ja, inget ont om Depend men de får aldrig samma glow som ChG.



Kerstin! Det tycker jag du ska ha! Det är ett underbart lack!



Nailtastic! Samma här. Jag köper ett par nu och då och är nog sugen på att skaffa allihop.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-02 23:46:41

Får världens VILL HAAA NUUU känsla när jag ser det, vill bara ha lila nuförtiden, lila lack, skuggor, glitter skimmer :p Allt! Så det kanske är därför. Du och emma borde ha lila temavecka, fast det kanske blir en för stor utmaning :p

Postat av: sonidlo
Publicerad 2010-07-02 23:53:50

This belongs to my favourite nail colors :)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-07-03 07:20:10

Å, den va snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-03 12:33:05

Honi! Ja, det låter som en bra idé. Dessvärre ror jag inte vi orkar någon temavecka just nu när Emma precis börjat sitt nya jobb och flyttat och så. Vi kankse kan ta det om ett tag dock, förutsatt att din faiblesse för lila håller i sig. ;D



Sonidlo! Yes, it is very pretty!



Monica! Ja, den är verkligen fin!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-03 14:00:58

Lila tema i framtiden vore super! Jag röstar också på det! ;D

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-03 14:16:57

Sminkan, min fablesse för lila släpper nog aldrig. Inte sen jag var på en gratis makeupkonsultation hos makeupstore när jag var drygt 13 och hon sminkade mig i lila :p Tyckte det var så fantastiskt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-03 18:59:06

Zizzie och Honi! Jag registrerar önskemålet, pratar lite med Emma och så får vi se. Det finns säkert en möjlighet om ni bara har tålamod. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela