Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Riveter Rouge

Publicerad 2010-07-31 14:53:02 i Naglar i rött,


Jag vet, jag vet, ni suckar nu och säger "Mer Vintage Vixen? Vi har  ju sett de lacken redan på andra, bättre nagelbloggar. Kom igen, ge oss något nytt." Tyvärr, säger jag då. Ni kommer få se Vintage Vixen i min tappning också och ni kommer få se massor med bilder på alla lacken. Det är nämligen en av de vackraste kollektioner jag kan komma på. China Glaze gör de bästa höstkollektionerna som finns. Jag älskar Rodeo Diva från 2008 fortfarande. Jag älskar Retro Diva från förra året och jag älskar mina Vintage Vixen! Här kommer nästa lack jag provat av dem, Riveter Rouge!



Det är någon sorts fel på mig för jag glömmer bort hur mycket jag älskar röda lack när jag inte har dem på. Grönt glömmer jag inte min kärlek till, eller svart eller grått eller blått. Rött däremot... Kanske för att det är en så "vanlig" färg att man nästan inte får syn på den bland alla andra flaskor som står och trängs och ropar "mig! mig! mig!" när man öppnar lådan för otestade lack. Varje gång jag ändå tar fram ett rött och målar med det så blir jag lika fundersam över varför jag har den här blinda fläcken. Rött är ju så vackert!

Här ser ni Riveter Rouge i solljus. Tyvärr finns ingen bild som kan göra det rättvisa. Det är underbart!

I skugga är det lika vackert!



Nu kanske ni undrar hur det kommer sig att jag fick fram just den här flaskan nu då? Jo, min mamma var och hälsade på i min stuga igår. Hon brukar komma över en gång i veckan och låna ett lack av mig nu på semestern. Hon gick igenom lacken jag har stående här och valde snabbt det här lacket. När jag såg det på hennes naglar blev jag helt tagen! Så vackert skimmer! Så fint glitter! Så snygg nyans! När jag idag rensade ogräs i en rabatt i min trädgård funderade jag på om jag skulle byta från Edyta till något annat idag eller om jag skulle behålla Edyta en extra dag. Det är ju faktiskt också ett underbart lack och helt klart en av höstens absoluta favoriter. Hur som helst så beslöt jag att jag inte kunde låta bli att testa Riveter Rouge idag oavsett hur fin Edyta än är. Efter lunchen så blev det alltså byte och nu sitter jag här med röda naglar!

Redan igår när mamma lackade med det såg jag att det täckte bra och torkade fort. Det stämmer absolut. Ett lager hade räckt till mina ganska små naglar men jag tog två lager för att känna stadga och för att se om det blev mer djup i färgen. Det hade definitivt räckt med ett vad gäller just färgdjupet. Det torkar snabbt men jag har ett lager av Nubar Diamont ändå. Det funkade bra och blev torrt på tio minuter ungefär. Färgen är en neutral röd med skimmer i rött och något jag bäst kan beskriva som microglitter i guld. Lacket gnistrar oerhört mycket även i skumt ljus, som nu när jag sitter längst in i ett hörn vid datorn och inte har några lampor tända. Det är ett vackert djup i lacket i och med allt skimmer och glitter och jag har svårt att sluta sitta och vrida på händerna så jag får olika vinklar att beundra mina naglar i. Riveter Rouge alltså. Vackert! Bra egenskaper! Ett måste i lacklådan!

Övriga lack jag hunnit prova från Vintage Vixen:
Bogie
Swing Baby
Ingrid
Classic Camel
Midnight Mission

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-31 15:19:28

Ojoj! Snyggt! Det här kan jag tänka mig :)

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-31 15:24:06

Jag har inte köpt Riveter Rouge. Kan inte hjälpa det, jag tycker det ser ut som skit på alla bilder. :/ Jag älskar också rött lack, men jag ogillar av någon anledning röda skimmer. Kan ändå bli lockad - tänk bara Branding Iron från en av de nämnda, den i mitt tycke bästa höstkollektionen, från ChG - men Riveter Rouge - nej tack. :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 15:57:05

Zizzie! Ja, men du är lite som jag och kan tänka dig alla röda skimmerlack, va? Och Emma! Hehe, vi är röda skimmerflickor!



Feline! Jag älskar röda skimmerlack! Där är vi helt klart olika. Röda krämlack är inte alls samma grej för mig även om jag har några jag verkligen gillar. Branding iron är väldigt fin men en aningens för brun för att vara sorfavorit. Kalltonade vinröda är bäst, eller neutrala mörkröda. Pretty at the Premeiere-röda!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-31 16:03:54

Tycker det var fint men Bogie är helt klart min favorit av alla färgerna :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 16:10:18

Honi! Ja, det här är inte lika unikt och speciellt som Bogie, men helt klart ett jättevackert rött skimmerlack!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-07-31 16:50:01

Nej du här tröttnas inte! Även om jag läser en del andra nagellacksbloggar finns det ingen som bildspammar så bra som du och dessutom med så fina bakgrunder.

Nu blev jag ju dessutom lite småkär i Riveter Rouge, röda lack kan man ha hur många som helst av. :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-31 19:09:28

Oooh vad fint. Blir så sugen på att beställa resten i kollektionen nu men jag måste verkligen hålla i min pengapung. Jag väntar någon vecka sen så. :)



Är precis som du när det gäller röda lack. Rött är egentligen min favoritfärg och det gäller allt, kläder, inredning osv. Vet inte varför jag "glömmer" de röda lacken som ändå är minst lika vackra som de gröna och lila.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 21:15:44

Tina! Vilken tur att du inte tröttnar! Och ja, bildspamma det är en av mina största talanger! Nu är det ju roligt också, när det går att få lite annorlunda bakgrunder än resten av året då man får välja på vit putsvägg eller tallarna på bakgården. Gärna med snö på då. ;D



Pamsan! Ja, visst är det irriterande att man inte har oändliga resurser att köpa nagellack för...

Rött är min favoritFÄRG. Svart är ju ingen färg säger folk, så måste jag välja något annat så är det rött. Näst svart är rött den största färgen i min garderob fast om man ser det i procent är det kanske inte så imponerande som jag fick det att låta...

Röda lack är oerhört vackra så jag föreslår att vi påminner varandra. Vi skulle kunna ha ett rött lacktema! ;D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-31 23:03:57

Helt klart! Jag har massor med röda lack men man kan liksom aldrig få nog! ;)

Postat av: Mia
Publicerad 2010-07-31 23:06:41

Oj! Det där var så vackert så jag vet inte vad. Det vill jag ha!! Oj så fint... och jättesnyggt på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 23:29:44

Zizzie! Jag tror du har helt rätt där! :D



Mia! Det är verkligen mer än vackert!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-01 12:51:16

Men det är ju såå snyggt! Längtar efter min senaste beställning! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-01 13:00:33

Fia! Ja, det är så snyggt att man får lite andnöd!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-01 16:46:54

Vilken bra idé. Jag har precis lackat om till rött! Får se när jag får in det i bloggen bara.

Postat av: Jade
Publicerad 2010-08-01 20:50:36

Nydelig farge! Perfekt til julen :) Kjøpte den på eBay etter å ha sett dine nydelige swatches.

Postat av: Mia
Publicerad 2010-08-02 22:32:53

Var kan jag köpa detta lack? Kollade på stan idag men hittade det inte?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-03 09:30:44

Pamsan! JA, vi får snacka om det i höst! Vore kul!



Jade! Jag tycker också det. Tänkte faktiskt att det kunde ha platsat i en julkollektion!



Mia! Jag köper mina nagellack från www.8ty8beauty.com och det är världens bästa e-tailer för nagellack!

Postat av: Mia
Publicerad 2010-08-03 13:48:32

Vet ni om det kommer gå att köpa i Sverige? Det är så omständigt att beställa från utlandet tycker jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-03 16:05:34

Mia! Jag vet inte men antagligen. Jag har aldrig köpt China Glaze eller i princip något lack i Sverige. Jag vill inte betala de summorna. Ett China Glaze från 8ty8 kostar under tre dollar, alltså 21 spänn, typ. Här kostar de ju en hundring. Jag tycker inte det är vettigt att betala för ett det jag kan få ett helt gäng för, men det är ju upp till var och en.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela