Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Midnight Mission

Publicerad 2010-07-20 14:05:15 i Naglar i blått,


Idag kom det nya lack på posten och bland dem de första av de lack jag beställde från Vintage Vixen-kollektionen. Jag beställde ju alla lacken så de kommer i två paket och idag kom de första tre. Eftersom Tom skickade paketen samtidigt så borde det andra komma imorgon. Hoppas!! Idag kom alla fall Midnight Mission, First Class Ticket och Emerald Fitzgerald. De är jättevackra alla tre! Eftersom jag har en blå period så började jag självklart med Midnight Mission!

Visst är det vackert! Jag blir alldeles andlös! Så underbar färg! Mörkblått med massor, massor av skimmer i blått och silver. Jag ber om ursäkt för min kladdiga manikyr men jag ville snabbt visa det för er och egentligen är dagen vikt för bakning. Jag ska ha gäster i morgon så jag har bakat kladdkaka och ska göra nektarintårta och baka matbröd. Ja jag ska göra annat också så klart, men bland annat det. Slarvig manikyr alltså i en paus i bakandet. :D


Två lager lack, inte speciellt svårmålat och med "normal" torktid för ett China Glaze. Inte jättesnabbt alltså men med Seche Vite är det fungerande torrt efter en halvtimme men känsligt för stötar. Helt härdat vet jag inte när det blir, har haft det i ca en timme nu och känner att det inte är helt härdat ännu men smärre stötar klarar det alla fall nu. Skulle tippa på att det behöver tjugo-trettio minuter till för att vara helt genomhärdat.

Jag tycker färgen är underbar! Midnattsblå och skimrande! Glansen är också fantastiskt fin. Vintage Vixen har ju diskuterats en hel del som kollektion eftersom det skulle vara frostfinish på lacken men jag upplever inte alls att detta skulle vara av den gamla sortens frost. Sen ger det ett lite frostigt intryck eftersom jag börjar tänka på vinternätter och rimfrost.


Bildspam så klart, men nu är det slut. :D

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-20 14:58:11

ahh, jag väntar också på paket från Tom! Hoppas det kommer i veckan<:D Så vackert!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-20 15:10:05

Åh, det är ursnyggt!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-20 16:27:58

Åh, supersnyggt!

Hur pass mörkt är det? Det är väl inte så mörkt som russian navy/Yoga-ta get this blue o dyl. eller?

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-20 17:02:06

Vackert!! Låter gott med kladdkaka ;)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-20 18:30:11

Jättesnyggt! :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-20 20:46:54

Wow vilken snygg färg :) Blått är så fint.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-20 21:27:45

Åh så snyggt! och åh vad avis jag är, jag fattar inte varför det inte kommer några paket hit?!

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-20 21:46:14

Visst gillar vi Tom! :D Detta lack är då det jag ser fram emot mest tillsammans med Bogie, från nämnda kollektion. :) Och då hoppas jag att jag också får paket imorrn... Beställde 6 st, men ska beställa Jitterbug när det är i lager. Men om du beställde hela kollektionen i två paket... Varför kom det då bara tre st idag? O.o

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-20 22:31:59

Kanonfint.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-20 22:35:34

ja jag undrar med som feline, varför kom bara tre???

Postat av: Åsa-Li
Publicerad 2010-07-20 22:41:45

hej Nu blev jag inspirerad till en ny beställning igen. är det tom på 8ty8? Jag fick nailmail idag color club så jag har lackat om med take me to yuor chateu jätte fint. Nej nu måste jag prata ihop mig med syrran och göra en beställning hos Tom. ha det Åsa-Li

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-20 22:52:55

Sanna! JA, hoppas, hoppas!!



Ninni! Utan tvekan!



Andrea! Inte som Russian Navy men ungefär som YGTB, skulle jag säga. Basen är mörkt midnattsblå men det ljusas upp av skimret.



CC! Ja, den blr nog smaskig! Massa pecannötter och marshmallows i den så det blir kladdkaka på amerikanskt vis!



Zizzie! Visst! Perfekt för oss glitterflickor! Så mycket skimmer att det nästan är glitter liksom!



Honi! Visst är det!



Emma! Det är något med beställning tror jag, som måste komma före...:D



Feline! 8 i ett paket, 3 i ett (Jitterbug saknas ju än så länge) och så fyllde jag på med lack i det paketet med tre fast från andra kollektioner. Nämnde bara inte det för man vill ju inte folk ska tro att man är galen. ;D



Sminkjante! Tycker jag med!



Emma! Se ovan! :D



Åsa-Li! Japp, Tom på 8ty8! Mannen i mitt liv! Älskar honom! Ja, gör genast en beställning! Nagellack är så kul!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-20 23:07:38

Jag vill inte vara jobbig, men skulle du kunna göra en snabb jämförelse mellan denna och YGTB(om du har det)?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-20 23:16:47

Andrea! Normalt skulle det inte vara ett problem men YGTB är inte med på semestern. Du kan se det i det här inlägget: http://sminkan.blogg.se/2008/august/yoga-ta-get-this-blue-1.html

Sen kan jag ju säga att det är två lack med helt olika karaktär och att de inte ens är nära varandra vare sig i färg eller finish. Ja, de är ju båda blå såklart, men annars är de väldigt olika.

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-20 23:37:03

Tack Sminkan :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-21 09:10:22

Andrea! Ingen orsak. Hoppas det var till lite hjälp även om det inte var en direkt jämförelse.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-21 09:37:04

Läckert, ska nog ta o göra en Transdesign beställning;)!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-21 15:46:13

Jättefint! Verkligen ett lack i min smak =)

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-21 22:57:27

Men vad tusan, jag trodde gränsen hos Tom var 6 lack i ett paket för 16 pickadoller? O.o

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-22 17:02:00

Åh, kan ni säga vad det kostar att handla på 8ty8, har faktiskt aldrig gjort det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-22 17:37:59

Aila! JA, det är superläckert!



Kerstin! I min med!



Feline! Du har helt rätt. 6 lack för 16 dollar är det vanliga. Och jag hade fel. Jag fick dem i tre paket. :D



Andrea! Som Feline oc jag nämnt här ovan, 6 lack kostar 16 dollar i frakt. Lackens pris ser du på sidan. ChG kostar 2.8 dollar tror jag mig minnas.

8ty8 är, enligt mig, den absolut bästa e-tailern av nagellack i hela världen!



Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-23 02:01:09

Okej tack. Kanske handlar där till hösten då..!

Jag handlade av Transdesign förr, och ska beställa snart igen nu :D

Där kostar ju 9 lack 18 dollar. Ett China Glaze kostar typ 3 dollar tror jag :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-23 14:37:15

Jag har beställt sju av Vintage Vixen-lacken, bland annat Midnight Mission såklart. Det är verkligen sagolikt vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-23 17:11:16

Andrea! Ja, många gillar ju TD. jag har gjort några beställningar från dem men Tom på 8ty8 har alltid gett mig den bästa service jag kan önska så det är mina favoriter av den anledningen.



Nailtastic! Ja, det är underbart!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela