Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Medallion

Publicerad 2010-07-14 10:49:48 i Naglar - glitter för layering,


Inatt innan jag gick och lade mig publicerade jag ju bilder på ett lite udda guldlack som jag bar på en födelsedagsfest i juni. Då trodde jag inte att mina egna födelsedagsnaglar skulle hinna komma upp på bloggen men jag är så himla snabb av mig så de kommer faktiskt här.


Det här lacket visade sig tyvärr vara helt omöjligt att fånga med min kamera. Jag kan länka till de bilder som sålde lacket till mig, det var Ika som visade sin festmanikyr. Precis som jag skrev i kommentaren så var jag tvungen att genast skaffa det och nu kan jag alltså visa det. Dessvärre utan att göra det rättvisa. Det här är det glittrigaste lack jag sett på bra länge. Det är små glitter i guld och så stora, holografiska, glitter som grädde på moset. Det blixtrar och glimmar och gnistrar och är så vackert att jag knappt kan sluta titta på det. Som fyrverkerier och konfetti på en och samma gång.

Det är lika vackert inne som ute. Finns det bara ljus att fånga så gör det det. De stora glitterpartiklarna reflekterar alla regnbågens färger och är oerhört effektfulla.

Lacket är aningens skirt så jag lade två lager ovanpå ett lager av China Glaze GR8. Jag önskar så att mina bilder kunnat visa dess härlighet för er. Om ni själva har Medallion så vet ni vad jag talar om. Det här är så oerhört vackert att det måste ägas!


Sen kan jag inte låta bli att visa några av trädgårdens skönaste. Liljorna. Det är lättare att fota dem än att fota glitterlack... Ha en skön dag idag, flickor. Nu ska jag dekorera både tårtor och smörgåstårtor.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-14 11:13:16

Ooooh! Har köpt ett lack från glitterkollektionen eller vad kollektionen nu heter. Techno och shit vad det glittrar. Fick mersmak och jag har funderat på Medallion och nu blir det minsann en beställning framöver. Åh, vad jag älskar glitter. :D Medallion ser verkligen otroligt vackert ut.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-07-14 12:16:57

Åh så fint! Stort grattis på fölsedagen!!! (är det idag?)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-14 12:34:33

Det ser fantastiskt ut! Måste skaffa denna och några andra av glitteralacken jag är sugen på.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-14 14:03:51

Åh, fyller du år idag? Grattis! Lacket är jättefint!

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-07-14 15:55:15

Detta har jag med, men har inte lyckats hinna med att testa det ännu. Fint!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-07-14 19:35:38

Ljuvliga födelsedagsnaglar! Grattis igen:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-14 19:37:01

Äsch, det var jag ju...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-14 22:50:00

Pamsan! Du blir inte besviken om du skaffar det!



Kerstin! Tack för grattis! :D



Nailtastic! Ja, det är fantastiskt! Klart du måste skaffa!



Ninni! Tack för grattis!



Sarah! Ja, det är ett härligt lack så prova!



Emma! Jag tycker de passade perfekt på födelsedagskalas! Det skojiga var att en av gästerna hade silvernaglar!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-14 23:11:15

Grymt tjusigt! Den har faktiskt stått på inköpslistan ett tag nu så det börjar bli dags ;)



Grattis grattis! Hoppas du haft en bra födelsedag! :D



Postat av: Ika
Publicerad 2010-07-15 10:55:19

Vad fin Medallion är på dej, och vilka bra bilder du fick till! :) Dina liljor ser alldeles underbara ut! Har du nåt problem med liljebaggar, eller hur gör du för att bli av med dem? De håller på att käka upp mina liljor (som tyvärr inte är lika fina som dina).

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-07-15 11:23:23

Grattis på födelsedagen, underbaraste Sminkan! Födelsedagsnaglarna är urhäftiga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-15 12:50:02

Zizzie! Ja, skaffa den! Den är jättefin! Och ja, det var en bra födelsedag!



Isabell! Tack för gratulationen! Och ja, jag gillade mina festnaglar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela