Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Lasso My Heart

Publicerad 2010-07-28 20:11:05 i Naglar i lila,



Dags för ett nagellack som har några år på nacken. Lasso my  Heart kom med China Glaze höstkollektion 2008, Rodeo Diva. Då ville jag inte ha det. För "vanligt" och för ljust tänkte jag då. Nu, flera år efter, köpte jag det och de andra två lack jag struntade i 2008 så min Rodeo Diva-samling är komplett. ;D

Jag har dessutom ändrat uppfattning om färgen. Den är kanske vanlig men det är en ganska trevlig lila med enorma mängder skimmer i guld och rosa. Den ser fantastiskt fin ut i solskenet och är en ganska lagom färg. Jag tror de flesta skulle gilla Lasso my Heart faktiskt. Sen är formulan inte super. Det är lite oberäkneligt då det gärna vill rinna längs skaftet och plötsligt översvämma penseln. Jag lyckas alltså kladda rätt mycket, som ni ser. Det är ju ett överkomligt problem i och för sig, om man tillhör dem som rensar upp med tops eller om man står ut ett par handvättar. Det brukar ju ordna sig rätt snabbt om man är lite slarvig eftersom lacket snabbt släpper från huden.

Ja, vad säger ni, är det inte ett fint lack? Kanske inte unikt men väl värt att finnas i samlingarna alla fall. Är det förresten fler än jag som kan bli förtjusta i lack flera år efter att de varit aktuella? Är det smaken som ändras eller mognar liksom lacken på något vis?

Kommentarer

Postat av: KarenD
Publicerad 2010-07-28 20:31:45

Gorgeous!

Postat av: krex
Publicerad 2010-07-28 21:27:30

omg. jag tror jag måste införskaffa detta. jättefint! .D

Postat av: Åsa-Li
Publicerad 2010-07-29 00:01:32

hej jag gillar lacket mycket. Smaken ändras med tiden helt klart. När jag började sammla på lack kunde jag inte tänka mig blå och gröna lack på mig själv. Men nu är det andra bullar jag älskar gröna och blå lack. Jag gillar nog alla färger har jag märkt och gult lack är min nya favorit. Till och med min sambo uttryckte stark gillande till gult lack. Jag brukar alltid fråga honom vad han gillar det lack jag har för tillfället. Han svarar alltid du vet att jag bara gillar rött men nu har han ändarat sig väldigt roligt tycker jag. Ha det bra Åsa-Li

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 00:04:26

Karen! Yes, it is! I didn't like it at all when it came with the Rodeo Diva-collection but now I do!



Krex! Ja, det kan nog vara din stil!



Åsa-Li! Samma här, gult är nya favoriten! Gult och rosa och korall! Fast favorit och favorit, de känns nya och roliga just nu. Jag är nog fortfarande mest svag för de vampiga och gröna. :D

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-07-29 02:45:35

Jag håller helt med dig, jag tyckte det var relativt trist när kollektionen kom, men nu funderar jag på att skaffa det också :)



Jag tror man både kan ändra smak och att lack kan "mogna", först kan man tycka ett lack är trist, konstigt eller "too much", men senare kanske man upptäcker skönheten i det!

Man kan ju ändra sig från dag till dag, iaf jag ^^



Vilka lack var de andra sista från kollektionen du köpte då? :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 10:53:43

Andrea! Nej, du har nog rätt. Lack mognar. Och med tiden lär man sig uppskatta skillanderna i lack och även ett vanligt lack kan kännas nymodigt och kul om det inte hör till det man har mest av. :D

Det var Yee-Haw och Golden Spurs jag köpte förrutom detta. Två lack som definitivt inte tilltalade mig 2008. :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-29 12:21:57

Åh jag tycker det är jättevacker färg!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 14:13:08

CC! Ja, jag med idag. Lustigt det där hur man ändrar sig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-30 19:10:14

Det är fint. men inte sådär så man vill sjunga av glädje. ett av de tamare från den kollektionen faktiskt. jag avstod och jag har inte ångrat det. Fast okej, jag skulle kunna göra som du, köpa alla...

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-07-31 00:44:54

Emma! Nej, jag sjunger inte heller, men den är inte dum! Jag är glad attt jag köpte på mig de sista så kollektionen är komplett!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 00:48:31

Äh, jag blev anonym. Det var jag ovan.

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-31 15:28:04

Fan ta dig! Har aldrig kollat åt LMH trots att jag älskar kollektionen ifråga i sin helhet. Nu måste jag nog ta och leta rätt på denna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 16:03:06

Feline! Ha! Rätt åt sig! Du har satt en och annan craving i rörelse hos mig så det är bara bra om det går åt båda håll. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela