Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze How about a Tumble

Publicerad 2010-07-11 13:33:19 i Naglar - holografiska lack,


Som kontrast till Milani 3D Hi-Res som jag visade igår kan ni få se How About a Tumble från China Glaze. Passa på att kasta ett öga på DS Original lite längre ner i den här kategorin också, som jämförelse, så har ni tre varianter av lila holografiska lack som det är stor skillnad på. China Glaze har gjort två kollektioner med bara holografiska lack, OMG! och Kaleidoscope. Båda kollektionerna innehåller helt fantastiska lack men Kaleioscope är min favorit av de båda. Inget lack i den gör mig besviken och jag har nästan alla.


Det här är How About a Tumble. Ett lilarosa lack som innehåller mängder med, ganska grova, holografiska glitterpartiklar. Det gnistrar och glimmar och regnbågar slår ut så fort det finns lite sol eller en lampa att tillgå.
Här ovan ser ni hur det ser ut inomhus. Ja, även på bilden omedelbart nedan. Även i sådana förhållanden är lacket helt makalöst glittrigt.

Olika holografiska lack är ju olika. Vissa är "släta" andra mer grova i glitterstrukturen och då menar jag inte att ytan skulle vara grov utan bara storleken på glittren och hur tätt de packas. OMG!-lacken är t.ex "släta" så man inte ser glitterkornen utan bara effekten av regnbågar när det kommer ljus på dem. Här kan man urskilja glitterkornen även i skugga och som ni ser så kan man se de enskilda partiklarna även i solen. Om OMG-lacken är väldigt "släta" så är OPI DS-lacken som har en "äkta" holografisk efekt någonstans mellan OMG! och Kaleidoscope. Sen finns ju de hololack som bara har holografiskt glitter och inte bildar dessa regnbågar, alltså inte är prismatiska, som t.ex Milani 2D Hi-Res. Det jag vill komma fram till är att Kaleidoscope bjuder på maximalt bling.

Ett par bilder på hur det ser ut i solen. Det går inte att riktigt fånga den enastående effekten med kameran men det är tokglittrigt!

Tre lager lack, snabtorkande och lättlacktat. Inte illa!

 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-11 17:29:22

Det här gillade jag bättre än Hi Res. Superfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-11 20:03:38

Nailtastic! Jag med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-11 23:21:19

Mycket fint, CG är bra på holo...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-12 13:35:43

Emma! Det är sant!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-12 19:06:54

Jag har inte det här och det <i>retar mig!</i>

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-12 19:07:38

och så fungerar det visst inte med html-taggar i blogg.se...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-07-12 20:40:56

jag brukar inte bli så till mig i trasorna över hololack men det här hade en väldigt vacker färg och finfin holoeffekt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela