Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brons och champagne

Publicerad 2010-07-07 13:07:06 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Det är skuggor från Makeupcosmetics idag, Sparkly Bronze, Champagne och Desert. Ni ser dem nedan i den ordningen.

Grunden är Face Eye Fix. Ovanpå den lade jag sedan Sparkly Bronze på ögonlocket. Den är mest röd av de här färgerna och för mina tankar mer åt kopparhållet egentligen. I globlinjen lade jag brunguldiga Desert som har ett enastående skimmer. Champagne fungerar som highlighter. Den är verkligen underbar! Skaffa den!

Jag avslutade med lite brun och kopparfärgad penna runt ögat, Bourbon och Lucky från Urban Decay. Enkelt, mjukt men ganska snyggt tycker jag.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-07 14:48:22

Jättefint, ibland vill man ha det naturligt.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-07-07 19:26:33

Vackert! Dessa färger framhäver verkligen dina blå ögon! Jag har både Sparkly Bronze och Desert och gillar båda, även om deras glitter gör dem svårhanterliga ibland.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-07 20:35:15

Så enkelt och så supersnygg tycker jag. Älskar färgerna;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-07 22:25:38

Ninni! Ja, ibland är de skönt med en naturligare look.



Isabell! Jag har i och för sig blå linser här.



Aila! Ja, visst blev det bra!

Postat av: Cia
Publicerad 2010-07-08 08:43:02

Vad läckert att få se skuggorna i sig självt. Ni gör alltid bra jobb med sminkningen tjejer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-08 10:21:58

Cia! Tack!

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-07-08 19:39:56

Diskreta användbara färger och ändå så "starkt" intryck. Jättesnyggt och användbart både till vardags och fest

Postat av: ellie
Publicerad 2010-07-08 20:04:38

Snygg sminkning!!!!!:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-08 22:30:49

Shamrock! Ja, visst är det snyggt och användbart! Jag gillar det här, lagom nedtonat liksom.



Ellie! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela