Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Karibbean Kiersti

Publicerad 2010-07-19 15:17:12 i Naglar i blått,


Jag är inne i en blå period nu känner jag. Efter ljuvliga himmelsblå Depend 195 ville jag ha mer blått. Det känns nästan som att man kan dricka sig otörstig bara av att titta på naglarna när de är blå. Speciellt med ett sådant här mellanblått skimmerlack som Karibbean Kiersti från BB Couture. Det är perfekt idag för det matchar t.o.m makeupen. :D


Det är som vanligt med BB Couture ett lättlackat och trevligt nagellack. Det täcker med två lager och det torkar tillräckligt snabbt för att jag ska vara nöjd med lite Seche Vite till hjälp. Färgen är en lysande mellanblå med massor av skimmer i blått och silver. I flaskan ser lacket ljusare ut då silverskimren på något vis är tydligare bakom glaset än på naglarna.

Visst har det en väldigt vacker nyans av blått! Jag är överraskad faktiskt för jag har haft henne länge utan att känna för att lacka med det. Flaskan gör henne inte rättvisa helt enkelt.

Bilderna jag visar är tagna igår i skymningen. Jag hade tänkt ge er lite soliga bilder från idag men det blir inte så för jag har städdag och manikyren höll tyvärr inte riktigt för det. Inte naglarna heller. Det blir alltså bara dessa bilder på lacket men jag tror ni kan se dess storhet ändå. Mycket fint!

Och eftersom hon varit en så flitig gäst här i bloggen så tänker jag mig att ni saknar henne nu, Sirisen. En liten bild på henne alltså där hon ligger och gonar sig i gräset. Hon var på 95-årskalas på ålderdomshemmet igår och gjorde som vanligt succé. Min andra katt är mer fotoskygg så det är därför ni så sällan får se henne på bild. Om ni undrar alltså. Det är ingen favorisering alltså utan mer beroende på vilken katt som jag lyckats smälla av en bild på.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-19 20:36:24

Ett väldigt vackert lack, för att inte tala om den söta kissen:) Siri är allt en riktig liten linslus och hon gör sig bra på kort dessutom:)Förresten publicerade jag om inläget, länken var trasig. Ifall ngn lagt märke till det och sagt ngt så har de alltså inte fel...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-19 20:49:35

Emma! Ja, Siri är en sötnos. Och tack för att du lagade länken!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-19 21:32:12

Vilken härlig blå! Den ser sval och svalkande ut.

Postat av: Mia
Publicerad 2010-07-20 01:37:10

Ooh ännu en vacker blå - åh jag är så svag för blåa lack av någon anledning som jag inte riktigt begriper!! Köpte depend-lacket igår och det är så vackert, så vackert. Tack för tipset. :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-20 10:50:51

Fina kissen! Ser härligt ut i gräset! :D



Underbar nyans! Jag gillar verkligen BB, synd att de är så dyra bara :/

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-20 11:30:00

Kanonfin färg. Jag har varit sugen på blånaglar hela semestern, alltså 3 1/2 veckan men jag packade inte ner något blått. Typiskt! Hoppas jag hinner lacka om till ett blått nu när jag kommit hem:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-20 14:12:32

Nailtastic! Visst är det fint!



Mia! Vad roligt att du gillade dependlacket! Jag tycker också det är underbart! Blå lack är vackra!



Zizzie! Ja, de är skitbra men dyra, det håller jag med om.



Sminkjante! Nej, vad jobbigt att inte packa det man blir sugen på sen. Jag släpade i princip en hel resväska med mig så jag skulle ha alla färger jag kunde komma på. :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-20 22:33:01

Bra tips:) Ska komma ihåg att packa allt nästa gång;)

Postat av: MYMiC
Publicerad 2010-07-22 11:25:07

Otroligt härlig blå färg :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-23 12:08:59

När jag får tillbaks på skatten kanske det blir en liten beställning på några lila och röda ändå ;)

Postat av: sonidlo
Publicerad 2010-07-29 11:04:27

What amazing color!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 11:11:05

Sonidlo! Yes, it is very pretty!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela