Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Solnedgång över havet

Publicerad 2010-01-31 12:07:54 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Jag har smink idag med, så klart, och för att ni inte ska drunkna i nagelswatcher nu i Nubar Prism-tider så kommer en dagens öga också. Grunden är som vanligt Dignity från Face och ögonskuggorna är Fyrinnaes Red Panda och Makeupcosmetics Magic Copper.

Säg inget om mascaran. Det är fortfarande den från Yves Rocher som klumpar sig och är elak.
Det är alltså Red Panda på ögonlocket och en bit upp på brynbenet som sedan möter Makeupcosmetics underbara Magic Copper som jag använt som highlighter. De är hopblendade så klart för en mjuk övergång. Därefter Cobolt från Stila som eyeliner, en Smudge Pot. Under ögat och som inliner en blå penna från Tigi. otroligt enkelt men ganska fin ändå tycker jag.

Kommentarer

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-01-31 18:19:57

super fint sminkan! älskar att det blå bryter av mot det oranga! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-31 18:32:22

Otroligt tjusigt, det blå är verkligen fint mot det orangea!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-31 19:22:10

Stephy! Tack! Jag gillar kombinationen själv. tycker alltid det blir snyggt!



Emma! Tackar!!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-01 08:40:59

Fint och kul! Kontrastfärger är verkligen skitsnygga tillsammans!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-01 17:51:45

Kerstin! Ja, jag gillar orange till mina ögon dessutom. Blir så blå då!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela