Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ondvinter

Publicerad 2010-01-18 17:43:38 i Boktema 2010,

Här kommer min tolkning på veckans boktema, Ondvinter. Som ni ser så har jag gjort det tämligen enkelt för mig. Jag har valt att illustrera framsidan, Wulf och Sunia ute i den kalla svartvita ondvinter, svartgrå och silvrig ögonskugga, och kungens lakejers röda ögon illustrerade jag med strass. Jag misstänker att Sminkan har gjort något liknande, men jag har i skrivande stund inte sett hennes tolkning, så det återstår att se. Jag är i alla fall nöjd med min tolkning, jag tycker att den blev fin och eftersom jag sällan lägger skuggor i dem här formen så känner jag mig alltid lite extra kreativ när jag gör det.

 

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Face Highlighter Mystic
Ögonskuggor: L’oreal Color Appeal Platinum Real Silver, MAC Knight Divine och MAC Pigment Dark Soul

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Kajal: Max Factor

Mascara: Imju Fiberwig

Lösögonfransar: Ardell 118

Strass: Köpt från Ebay i ett litet strasshjul
Läppar
Läppglans: Avanya Ravishing Red

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-18 17:46:41

Otroligt snyggt och en väldigt geometrisk känsla. Jag gillar triangelformerna som kommer igen på olika sätt. Du är supervacker!

Postat av: Lovisa
Publicerad 2010-01-18 19:02:02

Väldigt snygg och häftig tolkning :)

L.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-18 20:10:15

OMG så snyggt, du ser ut som en sci-fi hjältinna, supervacker!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-18 20:43:52

Ja nog är det ondvinter allt. Fy vad jag är trött på snö och kyla nu.

En otroligt snygg sminkning som verkligen tar upp färgerna på bokomslaget. När jag först såg bilden så tänkte jag att strasstenarna ser ut som små blodstänk, men det är väl jag som är helt vampyrskadad :D Munnens klara rödhet står som vacker kontrast till de svarta och silvriga ögonen vilket får makeupen som helhet att bli väldigt levande och spännande. Som sagt. Mycket snyggt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-18 20:52:32

Ooh! Skitsnyggt, rent utsagt!



Härligt med tävlingen också, jag ska absolut vara med =)

Postat av: Suss
Publicerad 2010-01-18 21:07:07

Heeelt underbart emms! änligen boktema ;)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-18 21:18:16

Formen är jättefin, passar dig väldigt bra. Snyggt med det röda som går igen i läpparna och i stenarna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-18 22:04:02

Sminkan: Tack så mkt sötnos! ja, det har du faktsikt rätt i. Först tyckte jag att strasstriangeln blev fånig, men den fyller nog en viss funktion ändå...



Lovisa: tack, vad kul att höra att du gillar den!



Linda: Åh tack snälla Linda, nu blev jag verkligen jätteglad! Och du, jag har inte glömt, det kommer en recension i veckan!



Fru Choklad: Ja, det ligger något i det, haha. Fast fullt så hopplöst som ondvintern i boken är det i alla fall inte, och det är tur det. Annars passar det ju fint att läsa denna bok nu:)



Tack! ja men vadå, de kan väl se ut som blodstänk, det låter grymt tycker jag. Men så är jag ju med ganska vampyrskadad:) Sminkan och jag läser House of Night för fullt just nu, apropå vampyrskadad... Och ja, jag gillar med munnen. Fast inte läppglanset, det är inte alls behagligt...



kerstin: tack så mkt, vad glad jag blir! Alla är så snälla idag, jag bara sitter här med ett leende på läpparna:)Kul att du är med i tävlingen! Det är en riktigt bra tävling, om jag får säga det själv;)



Suss: tack så mkt snälla rara Suss! och ja, visst är det kul att vi är igång med boktemat igen:D det känns riktigt bra!



Sminkjante: tack så mkt! Jag gillar formen egentligen, men så tycker jag på nåt sätt att den känns extrem, så då blir den bortglömd emellanåt. Jag är väldigt nöjd med strassen och läpparna själv, tycker det blev en fin helhet...

Postat av: ewe
Publicerad 2010-01-18 22:08:28

Emma!!!! Du passar kanon bra i den där mörkare färgen på ögonbrynen! Ser på nåt sätt väldigt mjukt och äkta ut. Sminkningen är naturligtvis kanon som alltid!

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-01-18 23:11:05

Visst är ögonsminkkningen kanon, men jag tycker det är läpparna som är priken över i! Ramar liksom in och plockar upp de röda strassstenarna jättefint!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-18 23:35:28

snygging! älskar hur det röda strasset liksom går hand i hand med läpparna

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-19 00:23:53

ewe: tack, vad roligt att du tycker det:) ja, det är nog lite bättre med brynskugga än med penna trots allt...



Basteth: Tack! Ja, helheten blev bra tycker jag, jag är belåten:)



Sanna: Tack så mkt snälla Sanna! Ja, strasset och läppglanset "gifte sig" bra...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-19 11:12:12

Kommenterade precis på Sminkans tolkning och skrev ju att det inte gick att tolka bättre än så. Då hade jag inte hunnit se ditt inlägg. Detta var minst lika snyggt och bra tolkat. Ni är verkligen så duktiga båda två!

Postat av: Liz
Publicerad 2010-01-19 11:29:39

Svar:

Tack :)

Du ser så rätt så, det är Dita jag använt :) Fin skugga tycker jag.



Vilket roligt tema ni har! Jag älskar böcker :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-19 13:21:15

Pamsan: Åh tack! Det var verkligen roligt att höra:) Jag är nöjd med min tolkning och jag tycker att Sminkans är alldeles strålande, så vi får nog betrakta det som ett lyckat tema helt klart:)



Liz: Den ser himla fin ut på andra, men när jag står med den i handen så känns den inte riktigt som jag tyvärr.



Tack! det gör vi med:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-22 22:55:56

Jag svarar här eftersom det ibland är lite luddigt för mig vem som skriver vilket inlägg ;)



Lacket jag har på bilden vet jag tyvärr inte namnet på, jag blev lackad med det hos "nageltanten". Jag har lackat över det på alla naglar utom ett eftersom jag inte riktigt trivdes med färgen men pga det fina hologlittret sitter det kvar på ett ringfinger ;) Det var en lite mindre flaska som var lite fyrkantig om jag minns rätt och märket hade jag aldrig hört talas om men hon hade ett som drog mer åt orange också... Jag ska höra nästa gång vad den heter :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela