Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Earth och Essie Matte About You

Publicerad 2010-01-04 13:31:47 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Det är inte bara Sminkan som ligger efter med naglarna, jag är också sorgligt efter just nu. Igår när jag lade ut min favoritlista så skymtade denna kombi i kollaget och Sminkan hon är snabb ska ni veta, så då fick hon mig såklart att lova att lägga ut bilderna på riktigt.


Vad ni ser här är Nubar Earth från Going Green-kollektionen (troligtvis min absoluta favoritkollektion från 2009), toppat med Essie Matte About You och några nagelsticker. De naglarna jag klistrade stickers på skippade jag det mattande överlacket på och där applicerade jag istället ett lager av Nubars egna överlack, Diamont Seal & Shine. Två lager av Earth har jag använt här, det täcker bra och appliceringen är banne mig perfekt. Ett alldeles underbart lack alltså, precis som de andra lacken i kollektionen, jag har verkligen inte blivit besviken på ett enda ett av Going Green-lacken. Sen tycker jag att den här kombin är väldigt snygg, även om jag tycker att Earth är ännu vackrare glansigt, då kommer de blå skimmerpartiklarna fram mycket bättre, och det är verkligen rasande vackert.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-04 14:16:54

Rasande snyggt! Kul att se Matte About You och jämföra med lackets "naturliga" glans. Måste testa själv men du vet ju hur jag är. Glans är min grej. Har inte ens plockat upp Matte About You ur kartongen...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-04 14:21:59

Urfint grönt lack! Jag föredrar den "shiniga" varianten. Jag är inte helt vän med matta naglar än. (Men visst finns det undantag)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-04 14:44:37

Vad fint earth är. Jag gillar matta naglar men jag tröttnar ganska snabbt på det och vill byta. Nästa stora överlacksgrej borde vara ett lack som är glansigt och fint och efter ett par dagar blir riktigt matt. Nä, förresten jag ångrar mig, det var nog inte en sådan bra idé.

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2010-01-04 17:44:27

Oh så snyggt det var matt, jag älskar matta lack! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-04 18:57:27

Sminkan: Ja, jag tycker med det:) Ja jag vet, det glansiga är finast, men det ena behöver ju inte utesluta det andra, matt är ganska kul, särskilt om man jobbar med olika texturer... Japp, nu får du faktiskt ta och testa, du kan ju i alla fall göra matta tippar eller nåt...



Sanna: ja, det är ett jättevackert lack! Glansiga naglar är ju egentligen snyggare, men matta naglar är kul, jag gillar att ha matta naglar ibland. sen tycker jag att det är jättekul att kunna leka med olika texturer, borde inte du som är en sytjej uppskatta det?:)



Sminkjante: Eart är otroligt snyggt! Precis sån är jag med, jag tycker det är fint, men i längden föredrar jag glansiga. Haha, ja det är ju en intressant idé, även om den har vissa nackdelar. Men du kan ju alltid lägga på det matta överlacket efter några dagar:)



Makeuponista: Ja, jag tycker att det blev fint:) Matta naglar är väldigt fint ibland, och det är ju alltid kul med variation...

Postat av: Marie
Publicerad 2010-01-04 20:57:51

Störtskönt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-04 22:08:21

Väldigt snyggt det där lacket men jag använder nästan aldrig grönt av någon anledning. Ska lacka om naglarna nu och väljer precis som alltid mellan lila och rött, inte mycket till variation här inte ;)

Postat av: Cilla
Publicerad 2010-01-04 22:20:36

hej Emma! Du undrade vilka fransar jag använt på mina nyårs makeuper och svaret på din fråga är "Peak Over" från MUS

Postat av: Emilia
Publicerad 2010-01-04 22:32:14

Riktigt snyggt när det vart lackat med matt topplack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-04 23:26:23

Marie: haha, tack:)



Zizzie: Det är väldigt vackert, men alla kan ju inte gilla gröna lack:) Man ska ha det man trivs i och rött och lila är med jättefint!



Cilla: Okej, tack så mycket! De var otroligt snygga på dig, ska kika på dem när jag får tillfälle...



Emilia: tack, det tycker jag med:)



Postat av: Sara
Publicerad 2010-01-04 23:29:22

Jättesöt nageldekal! och fint lack också för den delen. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-05 01:09:07

Sara: Ja, visst är de fina:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela