Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midnight Blue Glitter och Tinsel

Publicerad 2010-01-06 12:56:26 i Naglar - glitter för layering,


På en grund av manikyren från 3/1 med Light my Sapphire så blev det även glitter. Glittret kom isg av att jag tycker Light my Sapphire blir lite trist i de flesta ljus eftersom den faktiskt mest ser ut som ett svart krämlack. OPI Midnight Blue Glitter från samma gamla kollektion, Night Brights, blev min första lösning.

Det hela föll väl sisådär väl ut. Jag har provat Midnight Blue Glitter massor av gånger och varje gång blir jag lika besviken. Den är helt enkelt inte glittrig nog. Den blir aningens matt och grå trots att den har alla förutsättningar att vara hänförande. Jag får liksom inte riktigt till det med den. Jag har till och med provat att bygga upp en manikyr med bara den för att få det riktigt midnattsblåglittrigt, men den blir lika tråkig då med.

Ja, vi passar nog inte riktigt ihop, det här glittret och jag... Eftesom jag var besviken beslöt jag örsöka liva upp det hea lite med China Glaze Tinsel.

Tinsel är ett silverglitterlack som kom ut till julen 2008, eller alla fall skaffade jag det då. Det kom i ett set med Ruby Pumps och Emerald Sparkle. Jag hade aldrig kommit på idén att köpa det här om det inte vore för att jag absolut skulle ha Emerald Sparkle och den just då inte såldes separat utan bara i den här lilla julkollektionen, Sleigh Ride. Det var så det gick till när jag fick min andra flaska Ruby Pumps dessutom. Ett lack jag inte heller använder... ;D

Nå, Tinsel alltså. Jag gjorde en variant inspirerad av min favoritnagelbloggerska, Adrasteiah på Drenched in Colors. Jag försökte alltså lacka med Tinsel närmare nagelbandet och inte hela vägen ut i toppen. Det syns på vssa bilder men inte på andra. Tydligast ser man att jag inte är precisionens mästare och att jag måste öva lite innan jag får detta att se ut som på den manikyr jag ville efterlikna. Jaha... Blev jag nöjd tror ni? Nej, så klart inte. Men eftersom jag inte har ett enda inlägg med Midnight Blue Glitter trots alla tidigare försök att använda den så beslöt jag visa upp det här och ge er Tinsel som bonus. Förmodligen kommer aldrig Midnight Blue igen i den här bloggen. Tinsel vet man aldrig med. Det är rätt fint! Kanske kan användas i olika glittergraderingar om jag får till det rent tekniskt.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-06 15:35:48

Har varit lite sugen på Midnight Blue Glitter. Det ser ju härligt ut i flaskan men jag vill också att det ska glittra mycket så kanske får jag hoppa inköpet av det lacket. Tack för inlägget! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-06 16:55:33

Pamsan! Nej, den är ingenting att ha, tyvärr.

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-01-07 21:47:27

Har du testat att göra graderingar med en vanlig kökssvamp? Det gick faktiskt oväntat bra, synd bara att jag hade så mesiga färger så att man måste kolla en stund innan man ser det. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela