Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Januarikavalkaden

Publicerad 2010-01-31 19:15:52 i Kavalkad,

Sista dagen på januari och en tolftedel av året avverkat. Det går fort fram. Känns som nyligen det var nyårsafton. Jag sitter exakt just nu med Emma på MSN och hon frågade om vi ska lägga ut kavalkaden. Japp, det ska vi. En månads smink kommer här! Lite blandad kompott för min del, men vissa gillar jag. Nummer ett på första raden till exempel! Jag hoppas ni känt er lite inspirerade i alla fall. Bra saker den här månaden är annars att jag kommit igång med min mineralögonskuggeguide och att vi har boktema igen! Nu blir det en veckas uppehåll med det i och för sig men snart kommer det bli nya tag på bokfronten.
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Emma har varit otroligt aktiv och skapat flera andlöst vackra makeuper. Den med mörkblå sotning och strass blev mångas favorit. Min favorit är henne House of Night-tolkning i skimrande svart! Sen har jag i och för sig svårt att välja favoriter när Emma har varit i farten för hon är alltid vacker! Vilka favoriter har du?
1.
2.
3.
3.
4.
5.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-31 19:33:19

Men hjälp vilken bra månad, jag är imponerad av oss båda! Din allra bäst är utan tvekan ondvinter, men den guldiga med lösisar bredvid är också riktigt vass! Vilken gillar du bäst?



Av mina egna vet jag inte riktigt, den blå och svarta toppar nog, men jag gillar många faktsikt. Januari har varit en bra månad, det har hänt mkt kul på bloggen helt klart!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-31 20:12:01

Jag är verkligen imponerad. Själv försöker jag få ihop en eller två skojigare mejker i veckan annars är det bara tråkiga, enkla vardagsmejker.



Ni inspirerar verkligen, båda två! Har försökt fota mina enstaka mejker men det blir inge bra. Har ni något tips på hur man får bra bilder när man fotar make up?

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-31 20:18:30

Ni är så duktiga båda två, otroligt fina sminkningar som vi har fått ta del av denna månad. Tack! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-31 20:23:04

Emma! Ja, visst har vi kämpat på bra! Nu ser jag fram emot vecka 6 då det blir Fragile Eternity!!



Pamsan! Jag skulle försöka ta bilden på armslängds avstånd och sen beskära in till det man vill visa. Fast jag gör inte alltid så själv. Håller man kameran nära blir det gärna lite skumt med näsan och viss vindögdhet på grund av vidvinkeln. ;D

Fota smink är skitsvårt. Man får prova sig fram. Jag borde vara hårdare med att inte lägga ut skräpbilder, men ibland vill man ju uppdatera även om bilderna inte är bra.



Josephine! Åh, tack! Vad roligt att du säger så! Tackar!!

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-02-01 07:47:41

Sminkan: Gud va skönt att jag inte är ensam :P Mina naglar är fullkomligt misshandlade efter soppmatlagningen, och vilken elak kålrot du var med om att skala :P Sen blev det inte bättre av att jag inventerade på jobbet igår och slog av ett par till så nu vågar man inte visa upp dem något mer :P

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-01 08:38:39

Vilken bra start på 2010! Mina favoriter är 2 & 3 på rad 5 hos Sminkan och mörkblå sotning och blanksvart hos Emma. Wow!

Postat av: inkyblot
Publicerad 2010-02-01 14:15:27

Jag älskar de här massinläggen! Ni är så duktiga på det här med att ha många bra bilder som man blir gald och inspirerad av! Hurra! :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-02-01 14:28:38

Många härliga sminkningar ni hunnit få till! :D

Postat av: sabina
Publicerad 2010-02-01 20:09:50

superfina sminkningar ju =)

Postat av: Malin
Publicerad 2010-02-09 19:37:10

Yes, en sminkblogg!

Kan sitta i timmar och leta efter bra sminkbloggar och den här gillar jag!!

Bara att börja kladda med färger då

:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela