Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Elegant Café Satin

Publicerad 2010-01-23 14:15:27 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Enkel och diskret är min makeup idag. Det är Makeupcosmetics, så klart, eftersom vi tävlar ut ett mineralögonskuggekit från dem just nu. Jag har använt Elegant och Café Satin idag.

Grunden är Dignity från Face. Ovanpå den lades Elegant på hela ögonlocket en bit upp på brynbenet. I det yttre v:et lades Café Satin som passar perfekt som mörkare partner till Elegant. De är väldigt samstämda i tonen och går att variera från mycket diskreta till en snygg vardagssotning utan problem. Förutom dem har jag använt en highlighter från Brite Bird, Fair Lady. Den ligger från inre ögonvrån upp under brynet. Under ögat är det NYX Jumbopenna Iced Mocha med Elegant ovanpå. Eyelinern heter Amethyst Shine och är från MsChic. Mascaran är en volymmascara från Yves Rocher och definitivt inget jag rekomenderar. Lite brynskugga från Wet'n'Wild som jag tonat lite ljusare med ett vanligt puder. därför ser ögonbrynen grå ut. Dumt försök, men vad gör man när brynen plötsligt ser alldeles för mörka ut? Jag brukar ju ha betydligt kraftigare ögonsmink än detta och därmed också kraftigare markerade bryn.

Hoppas ni gillade denna lilla neutral bland alla tunga sotningar och all strass och så som förekommit sista tiden.
Glöm inte delta i vår tävling som slutar på söndag klockan 23.59. Länk finns här till tävlingsinlägget. ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-23 14:50:03

Väldigt vackert och harmoniskt! Elegant är ju en rasande snygg och användbar skugga, inte tu tal om det. Var vansinnigt länge sen jag använde min dock, borde nog ta och damma av den...

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-01-23 16:31:22

Väldigt elegant. ;)

Älskar den svaga eyelinerlinjen som fått gå upp en bit. Lovely!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2010-01-23 18:27:39

Mycket fin!! Jag gillar! :-)

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-01-23 18:36:53

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut, vackra färger och helhetsintrycket blir elegant!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-23 19:15:39

Emma! Ja, damma av den! Jag minns din Elegant Vampyre... :D



Tina! Ja, eyelinern blev fin till de här färgerna.



Fåfängan! Tack!



Linda! Jo, det kändes som en behaglig makeup.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-23 21:32:08

Sobert och snyggt. Jag har redan hunnit få mina skuggor från Makeupcosmetics och har bara testat fyra (i dagens make som kommer upp imorgon, orkar inte idag), men jag är väldigt nöjd och förstår varför du hyllar skuggorna från detta märke. :)

Postat av: Ardeth
Publicerad 2010-01-24 00:06:16

Tjusigt och elegant så klart! Elegant är nog den skugga från MUC jag är mest nöjd med, nr 2 blir Rose Bronze ihop med True Copper...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-24 09:01:22

Fru Choklad! Ja, de är övervägande bra, deras skuggor. helt klart värda att hylla!



Ardeth! Ja, Elegant är otroligt användbar och fin. Rose Bronze äger jag inte, tråkigt nog, men Tru Copper har jag och den är verkligen bra!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-01-24 22:20:15

Super fint sminkan! gillar när du gör såna här fina sminkningar i brunt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela