Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Decemberkavalkad

Publicerad 2010-01-01 10:44:23 i Kavalkad,

Första dagen på 2010. Det är synd och skam att det ska inledas med så mycket arkivmaterial, men nu blir det så. Ni har alla fall en del att läsa denna årets första dag! Och orkar ni inte läsa kan ni ju titta på bilder. I det här inlägget är det inte så mycket text. ;D

December är slut, året är slut och ett tag trodde jag att Sminkan skulle vara slut redan dessförinnan, men jag är tillbaka! Efter en höst med mycket jobb och dessutom vissa tunga händelser som fick både sminklust och blogglust att nästan helt försvinna så har jag faktiskt ryckt upp mig något. Kanske kommer jag aldrig tillbaka till mina glansdagar med två-tre inlägg om dagen, även om man kan tro det efter dagens massiv inläggsbombning, men jag har åstadkommit en del ganska trevliga makeuper, och en del förskräckliga med, under december. Jag är ganska nöjd med min insats faktiskt och jag hoppas ni haft behållning av det som jag publicerat här under månaden. Min favorit är, inte överraskande, min lite gothinspirerade nostalgisminkning i rött och svart och även den med de ljuslila stasstenarna. Jag har även en liten svag punkt vad gäller den blåglittriga, även om den är ett arkivinlägg. Sen finns det en del fina även bland de mer "lugna" sminkningarna. Vilka favoriter har ni från den gångna månaden?
1.
2.
3.
4.
6.
7.
8.


Flitens lampa har lyst även över min favoritbloggerska, Emma. Efter en lång höst med praktik och därmed färre inlägg än vanligt, så har hon gjort en strålande comeback med massor av helt fantastiska makeuper. Jag är mer än imponerad och dessutom måste jag säga att Emma är inte bara smart och begåvad, hon är också bra på att variera sig. Där är annars en av många sminkbloggares akillehäl. Emma visar i december allt från glamourösa looker med skimrande ögon, sotningar i klassiska, dova färger, enklare makeuper med ljusa skuggor och betoning på eyeliner och mer dramatiska sminkningar med starka färger och bling! Vad mer kan man begära? Dessutom älskar jag att se på Emmas hår, smycken och kläder... Min favorit? Ja, jag älskar looken med Tuch, den rödgröna "julgranen" och så är jag ju svag för Emma i grönt... Vilka favoriter har ni?
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Kommentarer

Postat av: Jonna
Publicerad 2010-01-01 12:27:15

svar: Ja absolut, jätte mycket fina sminkningar!:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-01 12:42:41

Många väldigt fina sminkningar på er båda! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 17:30:51

Jonna! Kul om du gillar dem!



Zizzie! Roligt att höra!

Postat av: Black Sugar
Publicerad 2010-01-01 19:10:01

Kikar in för att tipsa dig om tävlingen som jag har på min blogg nu.

Men upptäcker vilken spännande blogg du själv har, så jag passar på och frågar om vi ska följa varandra via bloglovin?



Gott Nytt År!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 22:19:19

Black Sugar! Kul att du uppskattar vår blogg! Vill du följa vår blogg med bloglovin' eller på annat sätt är du hjärtligt välkommen. Vi använder inte det verktyget själva så vi "byter" inte prenumerationer med någon.

Postat av: Lina
Publicerad 2010-01-01 22:19:52

Många fina sminkningar. Mina favoriter är nog 1 på rad 6 ( Goth jul), 3 på rad 7 (Isrosa med strass) och Emmas sminkning för annandagsbalen.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-01 22:22:49

gothsminkningen är urläcker. Och sedan gillar jag Emmas röda lite extra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 22:28:10

Lina! Goth-julen är nog bäst! Och visst är Emma vacker i den sminkningen! Bra smak du har! ;D



Sminkjante! Jag är helt med dig där! Emma i rött är alltid lika trevligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 12:52:45

Vad duktiga vi är! kul att bloggen har fått en nytändning, det behövde den och det behövde vi. Min absoluta favorit bland dina måste nog vara isprinsessan, jag tycker ju att den är grymt tjusig alltså. Eller nej, förresetn, din nyårssminkning är bäst, isprinsessan kommer tvåa... Och yes, den blåglittriga är mkt vacker, men även den där du kombinerade violin med grönt. Sen blir det ju lätt att ögonen dras till flashiga fransar när man kollar på en kavalkad...



Av mina egna så tycker jag att Tuch är en hit, men även min annandagssminkning och så är jag lite småförtjust i "julgranen". Inte själva sminkningen i sig, men jag tycker att det blev väldigt lyckat med strassen på fransarna. Sen är jag ju svag för min julaftonssminkning med, jag trivdes så bra i den....



Tusen tack för allt beröm för övrigt, jag svällde till dubbla kroppshyddan minst när jag läste allt:) Och varierar jag mig så mkt? Jag vet inte om jag tycker det, men jag försöker i alla fall, så det är ju kul om du tycker att jag lyckas. Jag är nöjd med min insats med, fast det är klart, ska försöka skriva lite mer i januari, alltså inte bara visa smink...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-02 17:43:47

Underbart härlig kavalkad för båda! Jag blir sugen på att också lägg upp en, men det blir för svårt med svärfars internet o österrikiska tangentbord =)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-02 19:34:38

Oj man blir helt matt när man ser allt snyggt du och Emma hunnit med. Ni är otroliga på att variera och hitta på nya kombinationer hela tiden. Inte konstigt att ni hör till mina absoluta favoriter i sminkbloggvärlden.

Min Sminkanfavorit är rad 6 vänster och rad 7 höger. Borde kanske varit en grön också men jag föll stenhårt för glammet och prakten i de här två så de fick de bli.

Min Emmafavorit blir rad 5 mitten och höger. Så läckert med fransarna som med sitt glitter tar upp tonen i skuggan och den sofistikerade mörka. Gillar båda skarpt.

Postat av: Marina
Publicerad 2010-01-02 23:25:06

Åh så mycket läckert ni gjort! Jag har varit dålig på att kommentera på sistone, men jag har kollat varje dag!

Sminkan, den blå på rad fyra,nr 1 på rad sex, nr 3 på rad sju isprinsessan är det väl... alla är superfina! Men det är alla dina sminkningar, men de där smäller högst!



Emma! Nr tre på rad tre,nr två på rad fyra, nr 2 på rad fem superläckra, du är alltid fin, som ett väsen! Kram på er!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-03 00:04:50

Kerstin! Vi kan vänta tills du kommer hem!



Fru Choklad! Tack för dina fina ord! Vad roligt att du uppskattar oss!



Marina! Tack! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela