Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Dorothy Who?

Publicerad 2010-01-17 09:17:27 i Naglar i blått,


En efterlängtad come back i nagellacksvärlden, men jag hade verligen inte tänkt skaffa den. När jag slösurfade lite på 8ty8 med tanken att jag skulle köpa överlack så blev det av någon anledning kortslutning i huvudet på mig och både detta och två andra China Glaze jag verkligen inte behöver slank med i korgen. Okej, alla verkar ju älska det här lacket, tänkte jag, så varför inte testa?

En vecka och tre lager lack senare vet jag varför jag inte behöver det här lacket. Det är skitfult. Tre lager och ändå skirt. Knottrig struktur som kan anas även under Seche Vite, två lager. Färgen är för bjärt och glittret för mycket åt silver. Nej, jag kan inte alls påstå att det här är ett lack jag gillar. Tvärtom. På egen hand kommer det aldrig lackas med igen. Jag kan se för mig att man lägger ett lager av det över ett mörkare blått och då får en fin effekt så det kanske jag kommer testa. Annars går det bort helt.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-17 10:14:38

Jag tycker inte att det ser så illa ut på bilderna. Du får lägga ut det till byte, många andra verkar ju gilla det!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-17 10:40:39

Tycker inte heller att det ser fult ut, färgen är fin men det kanske är svårt att få bort sen?

Postat av: Fairygloss/Parfym-dåre
Publicerad 2010-01-17 11:18:52

WOW!!! Jag som trodde att "Dorothy Who?" var ett lite mer mörktblått nagellack med mörkblått glitter i!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-17 11:20:32

Jag jag kan heller inte fatta grejen, det ser ut som ett random turkosblått glitter, tydligen med taskiga lackegenskaper dessutom... Det ser förresetn inte riktigt ut som glitter ens här, mer som knotter. Men jag är kanske partisk jag är ju inget fan av glitter precis, just för att jag upplever det som så stans jobbigt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-17 12:58:41

Kerstin! Nej, jag orkar inte hålla på med byten. Ger det till ungarna i skolan istället. ;D



Josephine! Det faller av redan. Skitlack.



Fairygloss! nej, det är inte det. Om det vore så vore det nog bättre...



Emma! Japp. Det flagar redan dessutom. Fy fan för skitlack...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-01-17 15:06:33

På bild ser den fint ut, men du själv ser verkligheten;))!

Shippar förresten 8ty8 till Sverige?

Postat av: cazandra
Publicerad 2010-01-17 15:42:39

Vart är det köpt, det ser helt underbart ut ju!!!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-17 18:17:50

Trist. Jag har också varit inne på det där lacket, kanske mest för att det blivit så hypat. Nu kanske jag kan lägga pengarna på något annat bättre istället. Undrar om C-c-courage eller vad det heter är i samma stil eller om det är snyggare...?

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-17 18:31:34

Nä usch då går det bort. Skirt fast du haft tre lager och knottrigt dessutom. Inte min påse heller. Men måste ju säga att färgen är fin.

Postat av: Emma
Publicerad 2010-01-17 18:34:57

Nä, det är väl inget jag själv skulle ha köpt, i så fall skulle det var för att det var med i just denna kollektion. Tycker så illa om den lite riviga känslan som glitter ger.

Postat av: karin
Publicerad 2010-01-17 19:15:24

Skickar 8ty8 ChG till Sverige? x) När jag mejlat dem om frakten har dem svarat att dem inte skickar China Glaze till Sverige.. :S

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-17 19:30:18

Aila! Nej, 8ty8 shippar inte längre till Sverige. Tom är snäll mot mig dock så jag fick en liten sändning.



Cazandra! Det finsn där man säljer China Glaze. Trans Design eller eleven eller så.



Pamsan! Ingen aning. Jag är helt avskräckt från hela högen efter det här.



Fru Choklad! Nej, finns bättre saker att lägga pengarna på.



Emma! Det gick alla fall lätt att få av. Gick att pilla upp i kanten och dra av som lösnaglar. Efter en dag.



Karin! Nej, de skickar inte. Tom var bara snäll mot mig. Men Trans Design skickar!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-18 09:15:02

Jag älskar färgen-men det chippar ju direkt:/

What's that all about? Jag hade skyhöga förväntningar då jag väntat på det så länge.Det började bra, men slutade mindre bra-tyvärr.

Vad annorlunda det ser ut på dig om man jämför hur det såg ut på mig, föresten.

kanske kan franka med det dock.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-19 06:11:19

Sanna! Visst chippar det snabbt! En dag och lacket har ramlat av tipparna själv...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela