Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatch på Tuch

Publicerad 2010-02-21 09:28:19 i Swatchbibliotek övrigt,


Det var någon som ville ha ett budgetalternativ till Tuch och min första tanke var Isadoras Fake Black-duo. Den har en blå som kanske kan påminna lite. Jag beslöt swatcha snabbt, så man kan se om de är lika eller ej. Tyvärr är de inte det i så hög grad, men ni kan ju få kolla på resultatet ändå.

Den blåare, som är högst upp på handen är Isadoras och den nedanför är Tuch från Make Up Store. Den kostar 135 kronor. vad Isadoras duo kostar vet jag inte men då får man även med en ganska trevlig svart skugga.

I lampljus, i dagsljus och i kombination av båda. Ni ser att  Isadoras skugga är mycket mer blå och dessutom har en annan basfärg. Tuch har en brunaktig bas vilket gör den lite spännande. Om man torkar av skuggorna utan att tvätta handen ser man basfärgen tydligare. Nedan ser ni den först i lampljus och sen i dagsljus. Då blir den bruna tonen i Tuch väldigt tydlig. Det är den basen som gör att tuch upplevs som så föränderlig tror jag. Den går lätt ihop med blå, lila och bruna nyanser eftersom den själv har alla de färgerna i sig.

Både Fake Black från IsaDora och tuch är skuggor jag rekomenderar varmt. Använder min Fake Black väldigt ofta, både den svarta och den blå, och det är bra ögonskuggor för rimliga pengar. Tuch är nya favoriten och den har jag ju använt väldigt flitigt nu på sistone. Snygg och bra ögonskugga med många möjligheter i matchningsväg!

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-02-21 16:36:58

Intressant jämförelse. Jag gillar verkligen Fake Black-duon och det ser ut som att den blå är lite mer metallisk än Tuch också?

Postat av: Mimmi
Publicerad 2010-02-21 16:59:46

Skulle inte TMM:s Mission kunna vara ett ganska bra alternativ? Den kanske också är åt det blåare hållet när jag tänker på det... Snygg är den iaf.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-02-21 17:12:45

Oh, tack för jämförelsen! Men 135 spänn för en skugga är inte så saftigt... vi får se, jag kanske kommer hem med en egen Tuch nästa vecka.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-21 18:30:52

Ah, intressant! En vacker dag kommer jag också köpa mig en Tuch =)

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-02-21 21:43:03

Oh, jag måste verkligen skaffa mig Fake black duon. Jag gillar den.



Tuch ser också fin ut.. roligt att du haft så många sminkningar med den.. :) Jag skulle gärna se Tuch med den där röda tjusiga skuggan från Barry M du har ibland.. Om man får önska alltså.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-22 15:15:44

Makeupoholic! Ja, absolut. Blåare, mer täckande och mer metallisk.



Mimmi! Nej, precis. Mission är ju helt blå utan brun underton.



Isabell! Precis! Man får mycket för pengarna också. Dubbelt så mycket som en MAC-skugga t.ex. :D



Kerstin! Det tycker jag du ska göra! Det är en bra skugga!



Marybeth! Oj... Ja, det kan jag säkert åstadkomma. Hm... Svår kombi men vad sjutton. Kommer någon dag. :D

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-02-23 11:10:40

Åh vad roligt! Ja, den kanske inte är helt tippad.. ser fram emot det! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela