Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans cirkusdrake

Publicerad 2010-02-22 05:47:53 i Boktema 2010,


Nej, jag vet, det är inte många likheter mellan min drake och den stilrena, svarta Temeraire. Jag hade en plan på att göra min vanliga draktolkning som förekommit typ fyra gånger i boktemat, bland annat här, men i svart, mörkblått och silver den här gången. De färger Temeraire har. Lite strass eventuellt för att symbolisera teckningen på vingarna.

Ja, ni ser själva, han är glänsande svart med blå och grå markeringar på vingarna. Inte brokig som en cirkusclown. Dessutom har han blå ögon men eftersom jag anser att jag är bäst som drake med gröna ögon så blir det så även denna gång.

Det började alla fall med att jag följde planen. Formen ritades med en svart kajal och så fyllde jag i med Blackstar Blue från Makeupcosmetics. Den tonades sedan in i Antique, även den från Makeupcosmetics. Här gjorde jag alltså första avsteget från planen då Antique är lite mitt emellan silver och guld. Silver från Makeupcosmetics finns dock med längst in i ögonvrån och upp mot inre delen av brynet.

Sen spårade jag ur totalt. Blå strass tänkte jag, det ska jag ha. Och svart. Vi sätter det i svansen! Sagt och gjort. Strass limmades fast och jag betraktade resultatet i spegeln. Nej, jag var inte nöjd. Skulle jag sabba hela projektet och börja om eller kunde jag följa upp detta på något bra sätt? Hm... lite mindre strasstenar under ögat kanske? Det var ju fint när jag gjorde ondvinter! Fram med ett strasshjul och så skulle jag skaka fram de blå och ljusblå strasstenarna. Det visade sig dock att stenarna blandat sig i de små facken. Skit, tänkte jag, måste jag sortera de små pyttestrassen? Orka.... Nej. Jag kör en blandning! Sagt och gjort. Stenarna skakades ut på handfatskanten och placerades sedan slumpvis i en sträng under ögat. Cirkusdraken föddes och det kanske inte är en Temeraire vi har här, men jag tycker ändå den blev ganska... rolig?

Jag älskade första boken i den här serien och har läst visare med stor entusiasm! Det är en bokserie som verkligen är helt fantastisk! Jag rekomenderar böckerna om Temeraire varmt och hoppas få anledning att återkomma med bokteman på de andra delarna med. Vi får se om jag kan övertyga Emma som också läst flera av böckerna. Jag har redan planer på hur jag ska tolka del två, Jadetronen! Sen vet man ju inte om jag lyckas hålla mig till den planen när det väl är dags. Det kanske blir en cirkusdrake till, vem vet. Fast det gör ju ingenting om det skulle bli så heller. Boktemat ska vara roligt, kreativt och lite, lite galet.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-22 09:47:26

Åh så fint! Jag tycker att sminkningen blev riktigt drakig! Just en cirkusdrake skulle jag gärna ha. Tänk att ha den slumrande vid fötterna på jobbet och sedan ta med den när man ska gå på ngt läskigt möte!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-02-22 11:14:12

Wohoohoo va cool! Klockren! Har du så gröna ögon? Väldigt fin färg. Verkligen fräckt med strassen i olika färger.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-22 11:18:32

Men åh, din cirkusdrake är ju jättefin ju! Tycker den blev härlig. Fint med den färgglada strassen till det gråa. Och jag tror verkligen inte att Temerarie hade misstyckt, han gillar ju ädelstenar, i alla färger!!!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-22 13:43:41

Vad häftigt!!



Vad fäster du kristallerna med?

Postat av: emina -konst & kreativitet-
Publicerad 2010-02-22 14:01:08

Åh vad häftigt :D är du make up artist?



Kolla gärna in min ritblogg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-22 15:10:23

Kerstin! Cirkusdrakar är himla bra, men dessvärre är de inte så frekvant förekommande i Temeraire-böckerna. inte alls faktiskt. ;D



Pamsan! nej, det är mina draklinser!



Emma! Söt är den kanske men inte så temeraire-sk.



Aila! Lim för lösfransar är hemligheten!



Emina! Jag är bara sminkgalen. Jobbar med något helt annat. :D

Postat av: Maja
Publicerad 2010-02-22 16:49:10

Postat av: Maja
Publicerad 2010-02-22 16:50:57

Jättecool sminkning! Älskar oxå drakar och de böckerna om Temeraire är jättebra ;-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-22 17:19:13

Formen är otroligt läcker. Jag gillar den här "steniga" versionen.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-22 19:56:40

coolt och väldigt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-22 20:15:15

Maja! Kul att höra! visst är böckerna super!



Sminkjante! Tack! Jag gillar också formen!



Linda! Tackar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-22 21:57:55

Nej okej, det kan jag köpa. Men jag gillar din cirkusdrake ändå, tycker den är finfin, så det så.

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-02-23 10:47:32

Kanske inte vad du tänkt dig men ändå otroligt bra och häftigt gjort. Jag gillar all bling bling. Svansen blev riktigt snygg, du är bra på att rita former och sådant, själv är jag helt kass när det gäller sådant.

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-23 20:34:26

gillar skuggorna du använt riktigt mycket :) tyker inte den påminner om en drake dock, för mig känns den som en "guda sminkning" typ Thor eller nåt sånt en nordisk gud tolkning :) gillar strassen


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela