Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mystic Violin

Publicerad 2010-02-05 16:28:56 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,

En ganska enkel makeup med två pigment från Brite Bird och så ett från Fyrinnae. Det är Violin och The Bridges från Brite Bird och Mystic från Fyrinnae. Grunden är Dignity från Face Stockholm.
Som ni ser så har jag lagt Violin på hela ögonlocket samt ovanför de båda andra högt på brynbenet. I globlinjen samsas The Bridges i mörkbrunt med Mystic i skimrande grått. den highlighter ni ser är Dignity utan skuggor ovanpå. Runt ögat är det också en ram av Bourbon, en brun kajal från Urban Decay och så Indigo från IsaDora som inliner. Mascara och brynskugga.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-05 17:03:48

Fint!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-05 19:35:46

Riktigt fint med jordnära toner!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-05 23:04:23

fint! båda dessa pigment är så användbara och passar nog alla:) Jag gillar dem iaf *blushing*

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-06 00:15:20

Ser jättefint ut, Violin är så himla läcker tycker jag, du passar dessutom så bra i den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-06 00:59:01

Fast, var det inte fler bilder innan..?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-06 06:17:31

Kerstin! Tack!



Stephy! Ja, det är trevligt med lite omväxling.



Sanna! Ja, de är jättebra båda två! Älskar dem!



Emma! Tack. Och ja, jag raderade fem bilder tror jag. Var inte nöjd med dem.

Postat av: Liz
Publicerad 2010-02-07 00:51:37

Svar:

Vad skönt att slippa använda consealer! Jag har så mörka ringar under ögonen så jag måste använda det där iaf, och på vintern blir jag så röd runt näsan så då har jag det där med.



Om jag ska vara ärlig så använde jag aldrig foundation/löspuder tidigare förutom vid festligare tillfällen, så jag har inte provat så många olika märken. Har du något bra förslag på nåt jag borde prova som inte är lika grovt som MUS? :)



(fler svar finns på min blogg)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela