Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kreativ blogger

Publicerad 2010-02-19 22:31:23 i Allmänt,


Beleza-Tina har skickat en award till oss båda som går ut på att man ska lista 7 saker om sig själv och därefter nominera 7 andra att göra detsamma. Vi valde att göra ett gemensamt inlägg av det hela. Jag, alltså Emma börjar. Det blev lite mixat med smink och personliga grejer, håll till godo...

  1. Jag är otroligt besatt av att köpa nya borstar från Sigma och tillbringar oroväckande stor tid med att plocka dem i och ur kundkorgen.
  2. Jag vågar inte visa min sminksamling på bloggen av rädsla för att mina föräldrar ska se den och göra mig arvslös.
  3. Jag önskar att min häst vore en drake, odödlig vore bra…
  4. Enda gången jag går till skolan osminkad är när jag har tenta. Är jag inte i skolan går jag dock osminkad ganska ofta.
  5. Jag känner mig naken om jag går på fest utan lösögonfransar.
  6. Jag är hellre osminkad än med bara mascara, känner mig snyggare om jag är helt utan smink, ser bara konstigt ut med endast mascara på mig.
  7. Jag brukar drömma att världen går under och då brukar jag tvinga min familj att vara med mig i stallet för att jag ska kunna tillbringa den sista tiden med dem och med Noblezze.


Så Emma har gjort sin del av utmaningen och turen har kommit till mig, Sminkan. Jag tänker inte fokusera på sminkdelen av min fantastiska, mångfacetterade personlighet. Nix, nej. Det ska vara mer spännande än så. Här är några menlösa små bitar att pussla med för er som vill veta mer om mig:
      
1. Mannen i mitt liv heter Harry Dresden. Tyvärr är han en karaktär i en serie fantasy-romaner, men 
jag  älskar honom alla fall.
2. Min favoritfrukt som barn var röd paprika. Jag gillar det fortfarande väldigt mycket. Och Emma säger att jag inte vet skillnad på frukt och grönsaker men det beror bara på att världen har blivit lurade av de stora matvarukedjorna och tror på den synnerligen felaktiga indelning de har där. Paprika och avocado ÄR frukt. God frukt dessutom.
3. Jag älskar Wasa Crisp'n'Light. Eftersom vi nu ändå snackar mat. Mums!
4. Jag måste ha handsprit i handväskan när jag åker kollektivtrafik. Emma säger att jag har becillskräck. Hon förväxlar mig med min mor. ;)
5. Jag läser i genomsnitt tre böcker i veckan. Just nu nästan bara ungdomsfantasy men är periodare och kan bli helt manisk vad det än gäller, från klassiker till deckare eller grafiska romaner.
6. Enligt min kollega har jag en hård yta för att dölja mitt mjuka och känsliga inre. Enligt en annan kollega har jag en hård yta för att dölja ett hjärta av sten. En av dem skojade. Det var också en av dem som sa till en vikarie att han skulle känna igen mig, för jag är den man blir lite rädd för...
7. Emmas sambo kallar mig basisten. Tänker inte förklara varför. :D

Så, det var lite mixat om oss båda. Vi nominerar nu:

Vanessa Stephy Kerstin Ewe Fru Choklad Marina Miss Pussy

hoppas att ni vill berätta lite om er själva tjejer:)

/Emma & Sminkan

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela