Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jordhäxa

Publicerad 2010-02-02 21:23:32 i Boktema 2010,


Japp, ett nytt element i min lilla svit av interimistiska bokteman. Det ordinarie boktemat har ju utgått denna vecka så jag planerar att ge er tre inlägg med tre sminkningar baserade på elementen vatten, jord och eld. Jag vågar nog inte försöka mig på luft tyvärr, för jag får ingen bild i huvudet av hur det skulle kunna se ut. Hur som helst, det är alltså löst inspirerat av en ganska usel bokserie. Jag kommer ju aldrig begära av Emma att hon läser böckerna men eftersom jag själv pinat mig igenom dem så kan de väl få ge upphov till lite kul smink. Eller kul och kul, jag vet inte om ni tycker det är kul. Jag hade kul när jag stod och limmade strass. :D

En brun och grön look tycker jag passar elementet jord. Det är skuggorna Brown Smoke, Fern, Shrouded in Gold och Magic Copper som jag använt mig av. Brown Smoke och Magic Copper är från Makeupcosmetics och Shrouded in gold är från Fyrinnae. Fern är en skugga från TMM. Grunden är Dignity från Face. Som ram runt ögat använde jag Tigis bruna kajalpenna.

Jag började med att lägga Fern på inre och yttre delen av ögonlocket. På mitten lade jag Shrouded in Gold. Brown Smoke i globlinjen och under ögat. På brynbenet tonades Shrouded in Gold och Fern ihop till en sorts grönguldig soppa. Magic Copper precis under brynet. Eyeliner i brunt från MsChic. Ifyllda bryn och så strass så klart! Det här kanske är ett strasstema egentligen... Ja, det var det. Lite jordigt hoppas jag det ser ut.

Boken som handlar om den häxa som har elementet jord i Anya Bast serie heter Witch Hart. Den handlar om Claire som varit fånge i demondimensionen men kastas ut ur den och in i vår värld när hennes herre vill att hon ska rädda en sorts supermagisk substans som är kraftfullare än kärnvapen. Hon jagas av demoner i vår dimension och söker hjälp hos the Coven. Där möter hon eldige Adam och blir kär. Ja, ni hör ju, värsta usla intrigen. Nå, den har kommit till någon nytta nu alla fall, eftersom jag fick en ursäkt för att sminka mig! ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-02 22:15:57

Det här är ju fan skitsnyggt! Oj vad jag svär, men det är ju urläckert ju! Älskar det metalliska på mitten av locket och eyelinern är verkligen to die for!!!

Postat av: bella
Publicerad 2010-02-02 23:05:34

Åh vilken snygg sminkning!

Gillar intensiteten, toningen, eyelinern!

bella

Postat av: Suss
Publicerad 2010-02-02 23:18:15

oh va snyggt! och stenarna var verkligen pricken över i´t!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-03 00:14:53

Riktigt snyggt! älskar hur du kombinerat färgerna! kanon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-03 08:04:26

Emma! Nej, inte skitsnyggt. Men lite kul. :D



Bella! Tackar! vad roligt att höra!



Suss! Tack! Ja, det är alltid kul med strass, det har bland annat du lärt mig!



Stephy! Tackar!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-03 08:51:25

Jag gillar guldskimret mitt på locket. Härligt mot det gröna.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-02-03 11:03:07

Satan i gatan, vad snyggt! Nu ser jag verkligen fram emot eld! :D

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-02-03 11:10:36

mina skuggor från muc kom idag :D Jag kan dock inte använda dem nu för jag ska ut i snön och dö lite för en skolgrej, men de ser helt fantastiska ut! Blackstar green är en ren sminkorgasm, den ser jättefin ut <3

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-02-03 11:33:20

Jätteläckert! Älskar färgerna :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-03 17:24:39

Sminkjante! vad kul att du gillade min guldfläck!



Fia! Ja, den är riktigt snygg, eld, men jag håller lite på den. Måste ju hinna visa mina nagellack också. ;D



Emilie! Japp! Den är ren och skär sminklycka! Och vad kul att ditt paket har kommit! Ska bli kul att se hur snygg du blir i dina nya MUC!



Zizzie! Ja, det blev väl rätt bra, va? Jag gillar ocskå färgerna!

Postat av: Michaela
Publicerad 2010-02-03 18:05:32

snyggt! du är verkligen jätte duktig :)

Postat av: inkyblot
Publicerad 2010-02-03 22:05:37

Adorable, adorable! Jag önskar verkligen att jag hade din energi när det gäller att faktiskt göra extravaganta sminkningar - och att jag kunde ha dem på jobbet. Det hade varit ljuvligt! Men nu får jag titta på dig när jag inte orkar själv, och glädjas! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-04 09:01:59

Jättefint! Ja gillar verkligen hur du har placerat färgerna på locket! Lite annorlunda med guld i mitten och grönt i båda vrårna.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-04 21:37:20

åh detta va suveränt fint =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela