Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blind Love Dark Knight

Publicerad 2010-02-12 10:38:39 i Emmas NOTD övrigt,



Här kommer en manikyr som har några veckor på nacken. Jag gjorde den när BB Couture-lacken kom med Nailmail. Dark Knight är ett svart lack med gulskimmer i och Blind Love är ett metalliskt lack som faller mitt emellan guld och silver. Båda är rasande snygga, men Blind Love är helt klart min favorit. Jag har velat ha ett mellanting mellan guld och silver ganska länge, och detta är perfekt att använda som en accent till manikyrer då guld känns för varmt och silver känns för kallt. Jag har faktiskt Blind Love på en nagel just nu också, fast tillsammans med Rodeo Fanatic från China Glaze, en kombination ni gissningsvis får se nästa vecka. Båda lacken var förresten alldeles utmärkta att måla med, täckte med två lager, torkade snabbt och höll bra. Fast Blind love är ju metalliskt, och är således inte lika förlåtande som vanliga skimmerlack. BB Couture känns som ett otroligt trevligt märke måste jag säga. Jag inbillade mig först att de inte höll så bra, men det hade nog med överlacket jag använde ihop med mitt allra första BB Couture-lack att göra. Här har jag använt Nubar Foundation och Nubar Diamont över och under och det funkade alldeles strålande. Avslutningsvis vill jag bara säga att jag älska namnen på de här lacken, de var ett stor del av anledningen till att jag köpte dem. De får mig att tänka på Roiben i Holly Blacks Tithe-serie, och det finns så mycket sämre saker att associera till…


Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-02-12 12:00:03

Oj vad snygga de var! Vill haaa!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-02-12 13:13:01

Blind Love är ju verkligen fin. Köpte min via Nailmail jag med! Dark Knight se intressant ut oxå men jag anar att den är likt något jag redan har. Kombinationen blev väldigt snygg. Måste oxå testa att köra annat lack på lillfingret. Blir lite roligare då! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-12 14:11:49

Adrastieah: De är superfina, jag är jätteglad för båda två! BB Couture ska vara trevliga att ha att göra med enligt Sminkan, har för mig att de har väldigt bra fraktkostnader, så finns väl ingen anledning till att du inte skulle kunna beställa?:)



Pamsan: Oh ja, den är superfin, och så användbar! Dark Knight är också fin, men som du säger så är den kanske inte så unik. Kombinationen kändes himla bra dock. Jag tycker det är jättefint att ha ringfingret i avvikande färg, blir lite skojigare så:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-02-12 15:37:49

Dark Knight är en riktig favorit och Blind Love ser riktigt fin ut den med :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-12 15:51:39

Kan man få en anledning till att tänka på Roiben så borde lacken införskaffas bums. Fast jag har ju redan Dark Knight. :D

Snyggt!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-02-12 18:41:20

Blind love är sjukt snygg- jag köpte den också sist i nailmail.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-02-12 21:03:49

Jag gillar blind love. Härlig metallfeeling i den.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-14 13:45:44

Zizzie: ja det är den, båda är väldigt fina:)



Sminkan: japp, precis min tanke;)



Veronica: Oh ja, den är verkligen urläcker. Är väldigt nöjd med mina BB Couture-lack...



Fru Choklad: Det är väldigt snyggt och otroligt metalliskt:)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-02-15 01:35:50

Hehe okey men då svarar jag här :p



Tack :) asså vi skulle gifta oss kl 13.30 och jag hade bokat tid hos frysören typ 11.00 , bara det skulle ta flera timmar och sen sminket och allt bara var så sjukt stressigt så jag bestämde mig att sminka mig själv , jag ville ju ha en väldigt klassisk make , och jag pratade med flera och fick massa tips och det gick väldigt bra till slut :)



Oj men pendlar du typ varje dag ? Det är väl en bit från Motala :p men man gör ju allt för kärlek :) vad pluggar du för nåt ? :)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-02-15 01:39:32

Juste :p jag bor i Norrköping men bott i Fagersta för 4 åt sedan :) jag tog studenten 08 och jobbar nu bara :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-15 20:01:50

vanessa: Kanonbra, det är bäst att hålla svaren i mina inlägg, annars blir det så yrigt:)



Ja du, jag kan förstår att det var en stressig och nervös dag, men resultatet blev ju superfint! jag skulle nog ändå också vilja sminka mig själv så att jag får det som jag vill ha det. Får ha extra tid på sig bara. Fast å andra sidan, de kan ju knappast börja utan bruden:D Din sminkning blev i alla fall väldigt fin och klassisk!



Jag pluggar till audionom:) Ja du, det är en bit att åka, typ 10 mil. Fast jag åker inte varje dag, är ju så mkt självstudier på universitetet, blir väl ett par dagar i veckan... Funkar rätt bra ändå, åker tåg och har en klasskompis som också bor här. Men visst vore det skönt att ha nära till skolan, men som sagt, det är ju den där kärleken;)Är klar till sommaren dock, så vi får väl se vad det blir då.



Aha, Norrköping. Det är ju inte så långt härifrån... Eller ja, som till Örebro då typ:)Hade bestämt för mig att du bodde i Sthlm, men där hade jag alltså fel...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-02-15 20:58:09

Haha ja precis , blir det fel så har man bara sig själv att skylla på o inte behöver få damp på nån annan stackare hahah:p



audionom ? Vad är det ? Något med audio kanske (a) haha vad outbildad jag låter :p



Alltså så länge man kommer in i rutinerna så tycker man ju inte att det är så jobbigt :) man vänjer sig alltid till mycket :)



i Sthlm ?? Oh I wish .. Ne jag bor i norrköööping :p trivs rätt så bra men men skulle vilja flytta härifrån om några år :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela