Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Naughty Elves

Publicerad 2010-12-21 10:32:00 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Jag har idag paus från de röda julmanikyrerna och bär istället grönt på fingertopparna, det ska ni få se senare idag, jag har just varit ute i solen och fotat men hinner inte redigera och fixa med det nu. Istället blir det lite smink som jag har hunnit med att fixa. Två favoritfärger till bruna ögon, eller i mitt fall bruna linser, är grönt och blått. Här är en kombination av båda. Det är GOSH! stiftskugga som bas med gråskiftande Atomic Afterglow på ögonlocket, Naughty Elves i mörkgrönt på yttre halvan av ögonlocket inblendat i Atomic Afterglow. Highlighter är Nijiro. Alla ögonskuggorna från Fyrinnae. Den mörkblå färgen är mörkblå kajal, Deep Blue Sea från Make Up Store.

Det är en fantastiskt vacker vinterdag idag! Oerhört vacker! Det bara gnistrar i all orörd snö och himlen är färgad orange av solen som faktiskt visar sig. Drivorna i solen ser faktiskt rosa ut! Jag ska ut på promenad och verkligen njuta av naturen. Sen ska jag göra senap till julskinkan (som jag själv inte äter :D) och kanske rullar jag några köttullar också. Ingen i min familj har startat med julmaten än, men vi är inte så förtjusta i den heller så det blir ingen sådan där jul med mat på längden och tvären här. Fast något vill man ju ha så det känns som jul i alla fall. Jansson kanske, och köttbullar. Vad har ni för er idag? De flesta jobbar väl fortfarande? Jag hade tur som fick kompa sista veckan. Det är så skönt att bara vara ledig och ha det lugnt och skönt. Ingen stress eller hets här inte. Nå, nu ska jag ta på vantar och halsduk och ge mig ut i snön. Vi hörs ikväll.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-12-21 12:57:49

Underbar makeup!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-12-21 13:22:25

Naughty Elves...silket roligt namn:-) Och maken är som vanligt - helt underbar. Ha en skön prommis, själv trodde jag att jag skulle frysa ihjäl den korta biten från bilen in på ICA Maxi där jag slogs med alla pangsjos LOL.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-21 17:05:01

Jag har en sjuk lilleman och pustar bäst jag kan mellan varven (läs: när han sover) Egentligen skulle jag vilja blogga, det har ju inte gått på ett tag men eftersom bloggen fortfarande är sjuk känns det inte så inspirerande :(

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-21 17:15:06

Åh så skönt att vara ledig! Sminkningen är jättefin, särskilt Naughty Elves!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-12-21 20:05:22

Som vanligt "to die for". "Naughty Elves" var både snygg och hade skojigt namn, inte den sämsta kombinationen. Själv har jag börjat experimentera mer med att ha kajal i olika färger på varsin sida fransraden, mer avancerat än så blir det inte.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-21 21:13:41

Väldigt vackert med det gröna och det blåa tillsammans!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-21 23:34:21

Sminkjante! Tack!



Wolfie! Man får klä på sig ordentligt så unkar det. Värst med kinderna och näsan tycker jag. Men visst är det kallt!



Kajalen! Vad trist att Lilleman är sjuk. Hoppas det snart går över. Och trist att bloggen krånglar. Det är så irriterande när man är inspirerad och har något att skriva om och det inte funkar rent tekniskt.



Kerstin! Ja, det är skönt! Och tack!



Vikab! Låter rätt avancerat tycker jag. Kajaler är jäkligt bra i makeup, de är enkla och man får tusen möjligheter!



Nailtastic! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-22 19:52:54

Himla snyggt, vackert med den mörkt gröna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-22 22:34:25

Emma! Tack! Jag gillade det också!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela