Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guld och rött

Publicerad 2010-12-29 09:35:00 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Emma visade ju guld och rött till jul men jag var inte med på tåget då. Istället kommer det en guldröd look idag. Som sagt, julen är väl inte över än? Jag köpte massor av glögg och julmust, julens två bästa uppfinningar, igår när jag var och handlade och jag sitter här och beundrar min lilla plastgran för fullt. Julen kanske inte varar ända till påska men allla fall till dess man börjar jobba igen. Sen måste jag ju säga att rött och guld är en kombination man kan ha året om. Jag tycker inte alls det skulle vara fel till första maj, midsommmar eller allhelgona heller. En liten look med ögonskuggor från Fyrinnae blir det alltså, Dragon's Blood i rött, Shrouded in Gold i guld, Taurus i beige som highlighter och så lite svart från IsaDoras Fake Black-duo.

GOSH! stiftskugga som bas. Dragon's Blood på hela ögonlocket med svart i ytterkanten och guld på inre delen av ögonlocket. Highlighter under brynet. Svart kajal som inliner och så lite svart skugga och lite guld under ögat.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-29 10:13:45

Jättefint! De mörka skuggorna ser ut som sammet!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-12-29 10:19:35

Håller med Kerstin, det är så himla snyggt! Jag har ju en skugga från Mist som är brunguldig, den är en av mina favvisar just nu, jag använder den jätteofta.

Postat av: Lina
Publicerad 2010-12-29 10:22:46

Riktigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-29 11:39:08

Läckert! jag tycker absolut att man kan ha rött och guld när som helst. Det har jag, men till jul känns det självklart tycker jag:) Och nej, julen är inte slut än, inte förrän tjugondag knut iaf väl?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-29 13:40:02

Väldigt vackert!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-12-29 16:08:13

Nemen såå snyggt!,, vad roligt att få se lite mer sminkningar hihi

Postat av: husmodern
Publicerad 2010-12-29 19:51:50

God damn it! Verkligen jättefint, färgkombinationen var verkligen strålande!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-12-29 20:49:51

Åh så snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-29 21:25:14

Kerstin! Tack!



Ninni! Det låter fint!



Lina! Tack!



Emma! Nej, du har så rätt. Vi har jul ett tag till!



Nailtastic! Tack!



Vanessa! Med tanke på hur mycket smink jag visat i december så borde du vara nöjd. Jag tror att jag även en improduktiv månad som oktobe roch november var ändå gör fler sminkinlägg än majoriteten sminkbloggar.



Husmodern! Tack! Jag var själv nöjd.



Fia! Tack!



Postat av: Isabell
Publicerad 2010-12-30 14:33:29

Åh, det här var så vackert! Guld och rött är en underbar kombination, och jag håller med dig om att det funkar året om!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-30 22:50:01

Isabell! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-12-31 12:54:08

Glögg och must är så gott:)

Snygg sminkning. Jag önskar jag får tillbaka min inspiration och kan göra lika fina makeuper. Har fastnat och kör samma alltid. Jag blir inspirerad när jag kolla in här men tappar inspirationen på vägen till badrummet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-01 11:23:52

Sminkjante! Det kommer tillbaka ska du se. Jag vet precis vad du menar och på något sätt kommer det alltid tillbaka men det kan ta tid.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela