Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Green, Humid & Centaur

Publicerad 2010-12-07 22:21:22 i Emmas FOTD 2010,

Hej på er allesammans. Hoppas att det är bra med er och att ni har kommit igång med julklappsinköpen. Jag är notoriskt sen av mig, gäller både tidspassning, julklappar och blogginlägg, men i år tycker jag att jag har kommit igång riktigt bra om jag får säga det själv. Med julklapparna alltså. Bloggandet är det ju si och så med och jag är tidsoptimist på min fritid...

 

Tänkte att jag skulle visa er lite smink. Jag är så efter med mina FOTDer att det lika gärna kunde bli en sminkning från augusti, men det här är faktiskt en hyfsat ny sminkning, jag bar den faktiskt i lördags. Jag har köpt en hel del nytt smink på sistone, bland annat Humid från MAC och cakeeyeliners från Mist och i den här sminkningen passade jag på att testa lite av mina nya prylar. Jag var i Göteborg med jobbet i förra veckan och passade då på att besöka MAC. Det var ingen shoppingresa så det blev nog personligt snabbhetsrekord, men jag hann, även om jag bara fick med mig Humid och en concealer. Nåja, lika bra var väl det, det är ju faktiskt jul snart och jag lider ingen brist på smink precis. Eller jo, mitt Slimshine Bare håller på att ta slut och har tydligen utgått ur sortimentet. Inte bra, inte bra alls, blir till att leta på ebay när julklapparna inte längre har högsta prioritet.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Golden Fair

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Centaur och MAC Humid

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: Mist Cake eyeliner Green

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: Make Up Store Nude

I alla fall, sminket. Inget konstigt alls, men ganska fint tycker jag allt att det blev. På en bas av Shadow Insurance ligger Centaur på inre halvan av ögonlocket och humid på den yttre. Grön cakeeyliner från Mist, fin men lite smuligt, mascara, kajal, rouge och läppstift. Inte Bare, måste sanktionera mitt användande tills och om jag lyckats hitta ett nytt...

Kommentarer

Postat av: Darling
Publicerad 2010-12-07 23:25:47

Highlightern precis under ögonbrynet är kolossalt läcker. vart hittar man den?

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-07 23:41:04

Verkligen jättefint Emma! Kul att se dig igen<3

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-12-08 00:11:04

Läcker sminkning som vanligt! Ni har för övrigt fått en Beautiful Blogger Award av mig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-08 06:39:46

Darling: ja visst är den! Det är min absoluta favorit , även Sminkans tror jag, och du kan köpa den hos makeupcosetics.se .



Sanna: Tack så mkt:) Hehe, vad bra. Kul att bli sedd:)



Nageldraken: Tack så mkt! Åh, vad gulligt av dig:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-08 06:40:07

Galet tjusigt! Jag älskar sista bilden!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-08 06:43:17

Sminkan: Tack raring. Ja du, du är ju för rolig. jag tycker den är kass och den fick bara vara med på nåder. Blev så dåliga ansiktsbilder. Men bra att du gillar den:)

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-12-08 13:22:31

Men kvinna så snyggt! Den gär guldgröna skuggan är lite lik OPIs gröna lack i jul kollektionen. Ack ack, som vanligt riktigt avis;-)

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-12-08 13:27:51

Fan vad du är duktig! Älskar att du matchar så fint!

Postat av: bella
Publicerad 2010-12-08 14:38:08

Snygg eyeliner! Verkligen läckert!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-12-08 16:55:11

Underbara nyanser.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-12-08 18:34:09

Gud så fint! Jag älskar det guldiga!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-08 18:59:11

Helt fantastiskt fint! Otroligt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-08 20:36:19

Wolfie: Åh tack, vad glad jag blir! Ja det stämmer kanske. Centaur är en av de bästa och finaste skuggorna jag vet, alla borde ha den!



Lillasyster: Tack så mkt, vad snäll du är:)



bella: Tack! Jag tycker med att eyelinern blev fin:)



Sminkjante: tack:)



Ninni: Tack Ninni! Ja Centaur är fantastisk, hur kan man annat än älska?:)



Kerstin: tack så mkt snälla rara du:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-12-08 21:08:54

Det här var jättefint, älskar färgkombinationen och eyelinern!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-08 21:47:26

roxcat: tack så mkt:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-12-09 21:13:10

Verkligen vackra gröna nyanser!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-09 22:22:19

makeupoholic: Tack, det tycker jag med...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela