Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fula zebraränder

Publicerad 2010-12-26 20:20:00 i NailArt,


Jag bestämde mig för att visa ett av mina tappra men inte enastående försök med konadstämplar eftersom Lillasyster är så himla duktig på konadiseringar av manikyrer. Jag är ju väldigt kluven till konad, jag kan tycka det är roligare och snyggare som idé än som faktiskt utförande. De mönster jag gillar bäst är helnagelmotiven och gärna då detta, som ju är klassiskt, och virvelmönstren. Detta är förresten ett arkivinlägg från tidigt i våras. Jag gav bort lacket strax efteråt till Krex. Jag blev nämligen ständigt lika besviken när jag använde BB Couture Midnight Desire. Jag förväntade mig ständigt ett lila med massor av skimmer och fick en blurple som är nästan svart. Det är därför jag i vredesmod slitit fram konadprylarna. Ja, om jag kunde hantera konad så är det ju en bra idé. Det kan jag nu inte. Sneda stämplar, galna skarvar och misär. Men alla kan ju inte vara som Lillasyster!

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-12-26 21:00:57

Jag tycker att det blev fint! :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-26 21:12:26

Jag är inte heller överförtjust i konad. Det är kul att se på bloggar men på mina naglar? Nä, där går gränsen :)



God jul till dig och kissarna <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-26 21:42:19

Josephine! Tack för det!



Kajalen! Nej, det är lite så. Men ibland kan jag känna för det alla fall och ibland blir jag nöjd. Men det är onekligen inte ofta...

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-27 22:06:18

Jag tycker det ser fint ut, har aldrig testat konad själv. Tycker det verkar lite krånglig och jag är inte speciellt pysslig av mig, iallafall inte när det kommer till naglarna. Jag har försökt med nail art någon enstaka gång och då har det alltid slutat med misär och jag har fått ta bort allt genast. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-28 12:16:10

Maja! Ja, men det är ju samma här. Nail Art brukar innebära nystart med manikyren även för mig.

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-12-28 20:24:48

Jag tyckte det blev bra ändå, du lyckades så mycket bättre än vad jag skulle göra. Jag är nog lite för fumlig för att få till det där. Jag får vara glad om jag får till att måla på nagellacket skapligt.. :) Därför det aldrig blir några NOTDs hos mig :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-28 21:31:58

Marybeth! Jag kan inte skarva, det är mitt största problem...

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-12-30 15:04:09

Jahaaa, nu förstår jag var min nya statistik kommer från... ;) Tack sötnos!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-30 22:55:23

Lillasyster! Kul om länken funkade positivt för dig! Du förtjänar lite uppmärksamhet!

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-12-31 02:30:09

Konstigt att det var den 28 dec och inte den 26 som statistiken bara skjöt iväg. Kul iaf, du är guld.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela