Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Merino Cool

Publicerad 2010-12-09 19:29:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Ascoola men svårbestämbara Merino Cool är ett av höstens lack från Essie. En behaglig grå-brun-lila med trevliga egenskaper. Snygg och lättlackad.

Två smidiga lager lack täcker väl och lacket torkar fort och med bra glans även utan överlack. Jag är riktigt förtjust även om det inte direkt sticker ut så värst i den senaste tidens driva av lerfärgade lack. Lite annorlunda är det alla fall med den snygga, lila undertonen.


Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-09 19:49:01

Verkligen jättesnyggt, jag älskar sådana här typer av färger!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-12-09 19:52:02

Vad snyggt med den så subtila lila tonen! Så classy!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-09 20:19:51

Boooring... Usch förlåt, men jag kunde inte låta bli;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-09 20:50:18

Maja! Jag med!



Viola! visst är den!!



Emma! Hahahaha! JA, jag förstår att du tycker det. Jag tycker den är spännande! Och du, mitt MSN har pajat. Så du vet. Ingen hotmail eller MSN alls sedan ett par timmar...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-12-09 21:05:35

Absolut jättesnyggt men jag håller också med om att det gått lite inflation i lerfärgade lack. Men vilken glans, utan överlack, wow!

Postat av: Lovisa
Publicerad 2010-12-09 21:16:00

vilken fin färg:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-09 22:44:23

Makeupoholic! Ja, men lertoner är ju snyggt...



Lovisa! Ja, visst är det!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-12-09 23:15:53

Snyggt- precis min färg. Otroligt att Essie kan göra en sån färg liksom :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-10 06:12:18

Veronica! Den är himla fin!

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2010-12-10 09:21:12

Wohoo, en av mina favoriter i höst :)

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-12-10 10:45:27

hej Sminkan. Jag undrar om Marine cole är väldigt likt smoking hot? Jag har Smoking hot och gillar den jätte mycket och är sugen på att skicka efter marine cole. Men är dom för lika kanske jag ska behärska mig lite. Sammlingen växer oroväckande tycker min sambo. Åsa-li

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-10 12:39:38

Åhh, vad fint! Får genast galna cravings. Inte minst eftersom jag är så besviken på Smokin' hot. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-10 16:55:01

NailsbyBellan! Ja, det är verkligen fint!



Åsa-Li! Nej, de är inte väldigt lika. Smokin' Hot är mycket mörkare och inte lika lila. Jag tycker man kan ha båda. ;D



Miss Pussy! Ja, du kanske skulle gilla det här mer. Det är väldigt fint alla fall. Fast jag gillar ju Smokin' Hot också.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-10 17:31:57

Jag ogillar inte Smokin' egentligen, det är bara inte så där "andnödssnyggt". Jag har faktiskt burit det i typ tre dagar nu. :)



Jag googlade Merino Cool efter att ha sett ditt inlägg, och blev avtänd. Det är mer lila än Metro Chic, och jag avskydde Metro Chic just eftersom det var för lila för mig. Sådan är jag, med lila som hatfärg nummer ett! ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-10 17:57:53

Miss Pussy! Ja, den är lilatonad, det är den. Hm... mina bilder verkar inte bli färgackurata på din skärm? Vore trist om jag lurades. Mitt mål är ju att bara ha dagsljusbilder för att det ska vara rättvisande.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-10 19:35:21

Nej. nej, ingen fara .. Jag googlar alltid som en tok! :) Dessutom är det ju inte lätt att avgöra en färg, om man inte ha något att jämföra med.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-10 20:39:00

Jag misstänker att jag skulle tröttna på detta väldigt fort, men jag måste ha det ändå. Det ser väldigt unikt ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-10 20:56:35

Miss Pussy! Vad bra! Och helt sant. :D



Nailtastic! Samma här. Jag tycker det är vackert men vill inte ha en så här lugn färg alltför länge.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela