Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Meteor Shower

Publicerad 2010-12-26 12:01:14 i Naglar i blått,

 

 



Meteor Shower är ett av de 50 speciallack som China Glaze släppte förra året. Jag hade faktiskt elt glömt bort att jag hade det och råkade hitta det när jag letade igenom lådorna och funderade på vad jag skulle ta med till landet. Jag köpte ett gäng direkt som de släpptes, den här, Cosmic, Atlantis och några fler. Jag började nog med att testa Cosmic men avskydde verkligen den, fotade det inte ens utan gav bort den till en kompis och sen blev liksom Atlantis och denna bortglömda. Jag valde att prova de andra glitterlacken jag köpt istället, de som Medallion, Gold Digger, Stellar och Bad Kitty.

Nå, nu har jag alltså testat Meteor Shower. Tre lager lack och det är också tre lager överlack ör att få glans och slät yta. Det torkar matt och mörkt och tråkigt men med rejäla lager överlack får man lite glans och lyster i det. Det är rätt fint men knappast fantastiskt. Helt okej alltså men ingen favorit. Vad tycker ni andra om China Glaze speciallack? De har ju några höjdare, Medallion t.ex, och Stellar, men många är också rätt tråkiga. Jag föll t.ex aldrig för Atlantis då det finns så mycket snyggare glitter som är i samma färgskala. Vilka har ni av dem? Är det någon jag borde kasta ett extra öga på eller något som ska undvikas?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-12-26 12:16:43

Jag trodde att jag skulle vilja ha massor av dem, men efter en första beställning har jag inte beställt några fler faktiskt. Atlantis är ju fin, Nova också, men jag håller med om att Meteor Shower är lite för mörk.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-12-26 14:27:37

Tycker också att de var en besvikelse, men Madallion är grym. Av de 50 fanns det bara ett par som jag gillar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-26 14:50:55

Nailtastic! Ja, lite för mörk. Nova har jag inte. Atlantis gillar jag inte så jättemycket. Jag trodde också jag skulle vilja ha typ alla...



Sanna! Medallion är den finaste av dem! Visst är det trist att de inte fick till fler fantastiska lack i den kollektionen.

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-12-26 15:19:59

SV: Sminkan! Det är främst yngre tjejer som har frågat om Konad och var man kan köpa det, så därför tog jag bara med svenska sidor. Har nu lagt till Head2 och Oc! (:

Postat av: Ingela
Publicerad 2010-12-26 15:56:59

Det där gillade ju jag! :)

Sänd det norröver om du tycker det tar plats ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-26 19:25:30

Ingela! Hahaha, ja, det skulle jag kunna göra men jag tror jag behåller det för att eventuellt franka det i framtiden.

Postat av: Sara - Lackat
Publicerad 2010-12-26 20:30:05

riktigt snyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-26 21:38:22

Jag har Atlantis och Sour apple (är dock inte säker på om Sour hör till speciallacken eller ej) Tycker att Atlantis är fint men precis som du vet jag finare glitterlack i samma färgskala

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-26 21:43:34

Sara! Kanske. Jag är inte övertygad. :D



Kajalen! Jo, Sour Apple tillhör specialarna. Jag har funderat på den. Är den värd att köpa?

Postat av: Maria
Publicerad 2010-12-27 08:53:29

det ser iaf superfint ut på bilderna :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-12-27 10:15:08

Jag har inte testat mer än på hjul. Den verkar skirare än de andra tycker jag. Tror den måste layeras men jag kan inte bestämma mig för över vad. Tips?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-27 13:12:50

Maria! Det ser likadant ut IRL.



Kajalen! Ingen aning... Över ett grönt kanske? Lite ton i ton? Eller över svart?

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-27 21:13:13

Jag har aldrig testat CG:s speciallack, men detta ser väldigt fint ut!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-12-27 22:05:34

Jag köpte Atlantis som jag testade en gång och sedan gjorde mig av med, utan att ens visa det på bloggen. I övrigt har jag faktiskt inte ångrat att jag inte köpte några av de andra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-28 12:15:15

Kerstin! Ja, det ser väl fint ut, men inte så fint som jag hade trott.



Makeupoholic! Atlantis är ju rätt trist alltså, jämfört med många andra glitterlack.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela