Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Turf & Green

Publicerad 2010-08-16 15:46:39 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en sminkning jag gjorde i lördags, då min pojkväns pappa fyllde år. Bilderna är tagna rätt sent. Ända fram tills klockan 18.30 var jag nämligen övertygad om att vi skulle vara på restaurangen 19.00. Jag slets ur mina lyckliga fantasier med en skräll då Eriks ena syster informerade mig om att det var 18.30 som gällde. Där stod jag med håret kring värmespolar och utan rouge och mascara. Ingen tid att fota alltså, utan jag tog istället några bilder när jag kom hem. Tyvärr blev bilderna rätt suddiga, jag måste ha varit trött och darrig efter middagen.  Det berodde hur som helst inte på alkoholintag då jag körde och således höll mig till mineralvatten.

Hyn

Foundation: Everyday Minerals Sunkissed Fair, formula intensive

Concealer under ögonen: Make Up Store Cover All Mix i pennform

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Make Up Store Wonderblush Cairo

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Turf och Make Up Store C/S Green

Highlighter: the Balm Shady Lady Devlish Danielle

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor 2000 Calories

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-16 17:17:09

Både sminket och håret är jättefint!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-16 17:22:48

Vilket vackert hår du har :) Och sminket ser superfint ut också!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-16 17:57:14

Det ser väldigt bra ut trots skakig hand. Underbart med blomman i håret.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-08-16 18:31:48

Kjempefin. Og håret ditt er så flott.

Postat av: bella
Publicerad 2010-08-16 18:54:15

Snygg färg på skuggan:) Du är även jättefin i håret!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-08-16 18:56:30

ditt hår är helt underbart!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-08-16 19:19:57

Vad fint det blev med skuggan sådär bara på ögonlocket - superfint med eyeliner till! :)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-08-16 20:03:00

Jättefin sminkning, och ditt hår är jättesnyggt! :)

Postat av: Erika
Publicerad 2010-08-16 20:09:35

hej jag undrar om du har nåt bra tips på nåt bra puder tillansiktet ja vet inte riktigt vad jag ska köpa

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-16 20:53:02

Nailtastic: Tack raring!



Honi: Åh tack, vad snäll du är!



Sminkjante: haha, vilken tur:) ja visst är den fin!



Sexy Sadie: Tusen tack!



bella: tack! ja jag är väldigt förtjust i de här skuggorna...



Stephy: Åh tack! Isf är det lite din förtjänst för det var du som fick mig att köpa värmespolar...



Emma: Tack så mkt.



Maja: tack så mkt, vad snäll du är:)



Erika: Hmm, vad är du ute efter? Alltså vad ska pudret göra? ska du bara ha det för att fixera en foundation eller vill du att det ska ge lite mer täckning? Löst eller fast? jag har löjligt många puder som jag alternerar mellan. Just nu är Bare Minerals Mineral Veil min favorit, tycker det ger en snygg finish utan att bli för matt. Men det är väldigt transparent, är du ute efter något som täcker lite vill du nog ha ett annat. sen kan det ju bero lite på om du vill köpa det i butik eller på nätet också... Och såklart på prisklass. Du kan väl fundera lite på vad du ska ha det till så ska jag se om jag kan komma med något tips:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-16 22:03:48

Du ser fantastisk ut både hår och smink! Och jag älskar hårblomman!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-08-17 00:14:30

Du är lika tjusig som vanligt! Det går inte att se att bilderna är tagna "i efterhand". Ohh jag avskyr när tidsplaneringen går åt skogen och man får stressa med sminket, inte kul. Men du har ju lyckats ändå helt klart!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-17 08:27:03

Du är alltid så vacker i grönt, men det vet du ju att jag tycker. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-17 10:31:41

Linda: tack så mkt snälla du:) ja visst är den söt! Min kompis, som också heter Linda, gillar att fixa såna...



Marina: tack så mkt snälla rara du! Nej okej, vad bra. Ja fy sjutton, jag hatar att stressa. och för en gångs skull trodde jag att jag var i god tid... Fast vi kom inte sist ändå, så det gjorde inte så mkt.



Fia: tack så mkt raring:) jag älskar grönt, det är den vackraste färgen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-17 18:31:29

Grönt är ju alltid snyggt och håret var supervackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-17 22:33:39

Sminkan: Det är ju det. Tack så mkt:)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-08-18 11:35:57

Jättetjusigt i grönt! Lockarna är väldigt fina och otroligt glansiga!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-08-18 13:55:36

Oh va fint!! men min dagens var ju lik den här :P hehe .. jag lovar att jag inte hade sett den här innan :P heheh. Kramis

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-19 09:59:52

Isabell: tack raring, grönt är ju så fint:)



Vanessa: tack! haha, ja där ser man, great minds think alike:) Vore helt okej ifall du hade sett den innan också, skulle bara bli smickrad. Kram


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela