Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Savinalacken är här!

Publicerad 2010-08-02 12:52:54 i Nytt till lacklådan!,


Okej, crappy bild men jag har bråttom och delar hellre detta med er än håller inne med dagens lackleverans! Jag ugår från att ni tänker som jag här och hellre får en bild och ett inlägg än inte.

Savina är ett märke som nyligen kommit upp på www.8ty8beauty.com, min absoluta favoritleverantör av nagellack. Idag är jag mer än kär i Tom på 8ty8 för han leverar så makalöst snabbt. Sällan tar det mer än en vecka, ofta mindre. Den här gången är magisk. Jag beställde lacken den 29:e juli och har dem i brevlådan 2:a augusti. Betänk att det varit helg också. Jag är förstummad!

Lite, dåliga men ändå, bilder på lacken:

Purple Confetti, Purple Hologram, Emerald (som ser ut att vara en dupe till China Glaze Outta Bounds)

Morning Glory och White Lavender, fast var de hittar lavender i det lacket förstår jag inte.

Lacken har samma flaskor som China Glaze, de kostar ungefär samma på 8ty8 också, och jag läste hos P'ssion att de tydligen har en del dupes till China Glazelacken. Av de fem färger jag valde nu är det bara Emerald jag direkt kan se att jag har ett liknande från China Glaze. HAr ni andra några förslag på dupes? Vore himla spännande att kolla upp liksom.

Det ska bli jättespännande att testa de här lacken, alltid kul med nya märken, men det kom faktiskt ett paket till idag. Dessvärre blev de bilderna så extremt usla att det inte ens går att visa. Efter en smärre evighet har alla fall mitt paket från Trans Design (hatar att de är så seeeeega) kommit och mina OPI Swisslack med det. Jag beställde fyra av skimren. Hade jag hållit ut en dag till hade jag hunnit få mail av Tom på 8ty8 att han hade lacken inne och då hade jag haft dem mer än en vecka snabbare. Nå jag var ju inte säker på att Tom skulle få dem så jag beställde från TD och nu är de alltså här. Samma order petade jag in Here Today, Aragon Tomorrow Suede i. Den kan ni få se bild på.

Så var det lite över- och underlack och en China Glaze Lemon Fizz med också. Ja, det var det. 11 nya nagellack idag alltså. Yay! Men fortfarande inga Zoya Kelly och Shawn...

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-02 13:43:02

Purple Confetti såg ut som ett lack helt i min smak, det vill jag se! Och OPIs Here Today, Aragon Tomorrow Suede har jag varit nyfiken på en tid så de ser jag gärna fler bilder på snart ;)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-02 13:48:24

Jag är jättesugen på att beställa några Savina-lack, de verkar ha många fina färger. Men jag är fattig som en kyrkråtta så det får vänta. Ska bli kul att se swatches på dessa.

Postat av: Ika
Publicerad 2010-08-02 14:46:42

Here Today, Aragon Tomorrow Suede ser helt fantastisk ut! Ifall du har Zoyas matta gröna (Veruschka?) vore det kul att få se en jämförelse. Ser fram emot att få höra mer om Savina lacken. Är nyfiken på dem med :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-02 15:39:08

Åååååh, jag lääängtar att se bilden på Here Today, Aragon Tomorrow Suede och en läsa en recension;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 15:54:45

Zizzie! Jag täänkte på dig när jag packade upp den! Det är verkligen DU!

OPI-lacket verkar många vilja se medan jag själv är lite halventusiastisk. Ska dock testa den för att se om den är något att ha. Kan ju bli supersnyggt.



Nailtastic! Nu är jag med fattig. Kom precis hem efter en liten köporgie på den lokala elektronikaffären. Ny mobil, en liten kamera och annat krafs...

Savina ska bli jättespännande att testa. De verkar ju ha en del roligt i sortimentet också!



Ika! Ja, jag har Veruschka. Jag funderar därför på om jag behöver Aragon eller ej. Vi får se om jag behåller det eller ej.



Aila! Jaså, du med. Vi får äl se vad det blir härnäst då, men jag har ju så många lack jag vill hinna med innan semeserns slut och egentligen är inte Aragon en av dem.



Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-02 17:47:42

Jag går i taket av lycka när jag ser Aragon Tomorrow Suede . Måste ha!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-08-02 18:33:54

Savina-lacken ser superfina ut! :) Hur mycket tar dem i frakt, på ett ungefär? :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-02 18:37:32

Åh så fina! Vad härligt med paket. jag har också fått det idag, fast inte lack utan bas och skuggor... Vad tycker du förresten om Aragon? Är den oemotståndlig?:) Jobbigt med dina Zoyalack för övrigt, nu är väl posten/säljaren allt i senaste laget...

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-02 19:05:09

Hihi, själv fick jag sju nya lack i dag .. Brevbärarinnan såg förvirrad ut där hon stod med fyra små paket i händerna .. ;)



Åtta kvar att vänta på!



Du, Sminkan .. Jag tror att du missade en lång kommentar av mig i inlägget om Edyta .. :)



Kram, kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 19:40:26

Sminkjante! Ska bli spännande att testa det. Men inte nu. Senare.



Karin! 8ty8 tar 18 dollar i frakt för 6 lack.



Emma! Alltid kul med paket. Jag hade spenderbyxorna på idag, beställde böcker från adlibris för över tusen spänn, sen köpte jag ny mobil och en liten extra kamera. Och annat krafs.



Miss P! Vad kul med paket! Vilka kom idag? De röda? Och förlåt, jag brukar aldrig missa kommentarer. Ska genast åtgärda det.



Postat av: CC
Publicerad 2010-08-02 19:50:19

Haha vad härligt att se och läsa din entusiasm :)Själv sitter jag och fixar mina klor idag, motvilligt det är så trååkigt, men snygga naglar vill jag ju ha.

Fast det blir bara gamla lack förstås haha, köper väl ett nytt nån gång i halvåret

Postat av: samantha
Publicerad 2010-08-02 20:09:00

Det var snabbt skickat är 8ty8beauty amerikanskt eller engelskt ?

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-02 20:25:43

Confetti-lacket är urtjusigt men är det skirt glitter så man måste ha ett annat lack under tro? De flesta glitterlack är ju såna...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-02 21:09:14

Oj oj oj, det hade du verkligen då...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 21:33:26

Samantha! Amerikanska. De äger! Jag älskar 8ty8!



Linda! Vi får väl se hur det är när jag kommer till att prova det. Just nu är det annat lack på alla fall!



Emma! Ja, jag kände mig väldigt oekonomisk idag!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-03 09:14:43

Imponerande skörd och imponerande leveranstid!

Postat av: feline
Publicerad 2010-08-03 09:17:38

Aragon väntar jag också på i posten! :) Känner mig dock inte särskilt entusiastisk över Savina-lacken... :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-03 09:27:51

CC! Oj, missade dig förra gången. Jag har blivit slarvig på gamla dagar. Inget personligt dock, bara jag som är klantig och inte såg din kommentar igår.

Ja, nagellackande går i peroder för mig så jag är inte alltid lika entusiastisk.

Nu har jag dock haft en lång period då det kännts roligt.



Kerstin! Ja, inget slår 8ty8! Älskar dem!



Feline! Jag tycker alltid det är roligt att prova något nytt märke men sen vet man ju inte om det blir en engångsgrej eller en bestående kärlek.



Postat av: samantha
Publicerad 2010-08-03 11:10:53

Kommer det till några extra kostnader när man beställer från 8ty8beauty ?? (tullavgifter etc) ?

Postat av: Maria
Publicerad 2010-08-03 11:11:22

åh, purple hologram ser väldigt lockande ut, den kan du väl swatcha ganska snart? ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-03 15:59:52

Samantha! Som med all annan internethandel över gränserna så kan man få betala momsen på det man beställt. Hittills har mina paket inte fastnat då tullen inte ofta bryr sig om paket som har ett värde på under ett par hundra. Men jag kan inte lova något. Tull betalas dock inte, det är moms.



Maria! Jag får se vad jag känner för. Den ser lite söt ut tycker jag med men det är alltid en humörsfråga vilket lack jag tar.

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-03 22:43:05

I går kom OPI Dating a royal och Glove you so much, Nubar Fire Sparkle och Gem, Zoya Veruschka och Posh, CG Gussied up green. I dag kom Nubar Fiery Red och Enchanted red samt en flaska Solar oil.



Kvar att få hem är CG Wagon trail, Tinsel och Up all night, Zoya Blair och Colbie samt Nubar Greener. Puh! :)

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-04 11:39:13

Och i dag kom Zoyalacken och Wagon Trail! Vilka färger!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-04 13:30:18

Miss P! Wohoo! Vilken skörd! Jag förstår att du är i lackhimlen just nu! Vilket blev först ut på naglarna?

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-04 15:52:49

Det blev faktiskt en fin kombo på varsin nagel av Fire Sparkle över Red Stallion, sedan Veruschka, sedan Gem över den, sedan Gem över Red Stallion, sedan Gussied up green - för att till slut sluta med bara Veruschka med Gussied up green på en nagel .. och Posh på tånaglarna. Allt med glansigt överlack. Det höll inte längre än ett dygn, så i dag åkte Dating a Royal på, Blair, Colbie, Glove you so much och Wagon trail, också på varsin nagel, och DET slutade med Blair på fingrarna med Glove you so much på en nagel, och Colbie på tånaglarna .. Nu får jag lugna mig i ett par dagar. :D



Är lite ledsen över att Gem inte är mer genomskinligt än det är; det går i stort sett inte att ha över något annat lack .. Kanske svart, typ. Men det är ett urfint lack, definitivt!



Haha, sorry för så noggrann redogörelse! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-04 16:43:04

Miss pussy! Shit, jag håller mig alla fall till en färg i taget! :D

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-04 16:57:33

Hahaha .. Nästa gång får jag kanske rita dig ett diagram i stället ;)

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-04 16:59:29

Och sedan brukar jag vanligtvis hålla mig till en och samma färg på fingrar och tår, men dels har jag så många lack att testa nu, dels är ju Blair och Colbie så pass lika att ingen kommer att märka skillnad. Och i går med Posh var jag ändå inte ute ..


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela