Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa och lila

Publicerad 2010-08-07 14:35:55 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Ännu en gång har jag plockat fram Manlypaletten och använt GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som bas. Idag är det det lila och rosa tonerna som jag lekt med.

Jag började med en stark rosa skugga på hela ögonlocket. Den överlappade jag med en mörkare rosa på yttre tredjedelen av ögonlocket som sedan ytterligare förstärktes med en rödbaserad lila. Den starka rosa jag började med lades sedan ovanför den lila längs brynbenet och blendades ut i en ljusrosa och slutligen vitt. Under ögat lades samma starka rosa. Sen målade jag en ram runt hela ögat med en svart kajalpenna.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-07 14:50:06

Åh, så vackert! Skuggorna är superfina.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-07 15:19:11

Superfint. Vet inte om du hade denna ihop med naglarna ovan (eftersom jag inte läst där än) men om du hade det var du välmatchad :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-07 15:54:33

Läckert :) Måste vara kul att ha så många skuggor att leka med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-07 18:24:22

Vilken härlig sminkning!och vilket vackert skimmer. Måste testa den basen ihop med Manly...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-07 23:27:21

Nailtastic! Tack!



Kajalen! Japp, mycket välmatchat!



Honi! Ja, den paletten är verkligen fantastiskt rolig att ha!



Emma! Gör det! De passar som hand i handske!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-08 22:33:33

Så snyggt, är lite sugen på lila sminkning nu faktiskt...får se när tillfälle ges :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela